Bangga Kawal Hajar Aswad


Bangga Kawal Hajar Aswad | Assalamualaikum kawan2... korang sihat tak ?? lama la tk post entri ..tk de mood sbb internet slow thap siput punya..haaiihh..ni pun penuh dngan kesabaran buat entri.. hehe..Sebenarnya, aku tertarik dngan tajuk Berita HM hri ni.. "BANGGA KAWAL HAJAR ASWAD " Subhanaallah , sebagai umat islam , pasti kita nk p mekah and nk cium hajar aswad kan.. hajar aswad yg mana merupakan batu dari syurga yg asal nya kaler putih dek kerana bercampur dngan dosa2 manusia yg menciumnya , dia bertukar menjadi hitam. Batu yg telah wujud dari zaman anbiya lagi  masih kekal hingga kini

Bangga Kawal Hajar Aswad

Berbalik kpada artikel itu tdi , seorang pengawal  yang bertugas sebagai pengawal hajar aswad berkata beliau bangga kerana dpt menjaga hajar aswad. bahkan ,tidak terlintas pun nk meninggalkan tugasnya itu. Beliau juga telah berkhidmat menjga hajar aswad itu selama 30 tahun.melihat pelbagai ragam manusia mencium hajar aswad dan ada yg menangis slepas menciumnya.

katanya , dia gembira kerana doa yg pernah di minta ketika berada berdoa disebelah kaabah  30 tahun dahulu dimakbulkan ALLAH iaitu dia ingin mengawal hajar aswad.Subhanaallah..harapnya kita dpt mencium batu hajar aswad itu..aaammmiiiiiinn..

p/s : mulianyaa insan2 yg diberi peluang oleh ALLAH utk mnjga rumah2Nya di muka bumi ini..Begitu juga dngan bulan ramadhan kali ini, adakah kita sudah memuliakan ramadhan sebagai tetamu kita ? korang !! tetamu kita ni nk balik dah..sebelum dia balik.dia bgi 10 hari tuk kita cari satu malam yg amat hebat yg mana beribadat seperti beribat 1000 bulan ..tk mau ka kita kejar peluang itu ??  korang nak tau apa yg berlaku disebalik malam lailatul qadar ?? klik sini

ok lahh !! selamat berpuasa !! dan selamat mencari lailatul qadar !!

4 ulasan:

  1. ya Allah. seram sejuk nad baca.
    alangkah bestnya dapat cium. aritu nad x sempat sebab ramai sangat2 orang time nak cium tu. sempat pegang kaabah je. Syukur sgt :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waahh...tahniah!! ubai tk pernah lgi p sna...tringin sgt.. :'(

      Padam
  2. seronoknya klu di beri rezki mnjejak kaki ke sana..nak sgt5 mncium
    Hajar aswad..=(

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiiinn.insyaallah..sama2 doa ...:)

      Padam

Dikuasakan oleh Blogger.