PEREMPUAN BERTUDUNG VS PEREMPUANG TIDAK BERTUDUNG !

PEREMPUAN BERTUDUNG VS PEREMPUANG TIDAK BERTUDUNG  | Assalamualaikum smua ,... sihat ker ?? mcm na nk mula kan eh..ermm..  " BERTUDUNG VS TAK BERTUDUNG " itulah tajuk yg aku nk bawa hri ni.. hehe..bkan pa, sjak dua tiga menjak ni , aku asyik trbaca kt fb , ada manusia2 yg mngutuk org perempuan yg berniqab dengan alasan ;

" ko dah la berniqab ,lpas tu posing2 lak !! dpt beribu2 like , seronok laa tuu "
"ko tu dah berniqab , jaga sikit aurat tu..posing2 lak "

lebih kurng cm tu laahh..ermm.. aku bukan tk stuju dengan statement2 kt atas..btul bila korang dah melaksanakan syariat ALLAH , kita kna laksanakan dengan sebaik2nya kan.. jd ada btul juga teguran2 nih..tp yg aku pelik , ramai yg menghentam perempuan2 yg bertudung labuh seterusnya berniqab tetapi merelakan perempuan2 yg mendedahkan aurat kat luar sana dengan bebasnya melaksanakan apa yg depa nk buat .


Bertudung VS Tak Bertudung :


persoalan yang aku nk timbulkan kt sini , knapa kita tk tegur dua2 ? kenapa kita tgk org2 yg baik ja dan terus mncari kelemahan org tu dan trus mngata kt dia ?? padahal bg aku yg lebih aula(patut) di tegur adalah yg mndedahkan aurat tu ..sbb dia tgh melakukan dosa kaan.. kenapa kita tk tegur ? itu yg buat aku tk pham..

klau korng nk tau , bukan senang nk berubah kearah yg lebih baik , nak berniqab tu bukan boleh dilakukan begitu sahaja..pasti ada rintngan dri kluarga..kawan2 dan sebagainya..patutnya kita perlu menolong mereka2 yg mngkin tk perasan kesalahan di lakukan..tegur dgn berhikmah bkan pada mereka sahaja tetapi yg mendedahka aurat itu juga perlu ditegur.

Bertudung VS Tak Bertudung :


jgn asyik tegur sbb dia dah jadi lebih baik dri kita..tegurlah kerana dia salah..jangn abaikan sebelah pihak..aulakan yg perlu di aulakan.. maaf laa aku bkannya marah..cuma sedeh skit tgk kt fb statement yg tk spatutnya tuk org yg baik2..ttp pujian tuk org yg tk layak laak berleluasa..

pesanan tuk yg berniqab bertudung labuh : korng dah buat yg terbaik , truskan usaha korng..jgn patah balik , sbb klau korng patah balik..tkot2 korng akan mnjdi fitnah masyarakat terhadap islam k..anyway usah risau laa dngan cacian org terhdp pemakaian korng tu..sbb ia dah disebut dlm Al-Quran kann..u should proud of it right !! hehe..n truskan ajak kawan yg len tuk berubah..sbb anda merupakan duta2 kecil ummat islam utk sama2 bawa perubahan trhadap masyarakat khususnya kpd kaum hawa... (^_^)




utk yg masih belum bertudung , mulakan dri sekarang..tanam azam untuk berubah.. biaq laa kwan2 nk ckp kita ni kolot sbb pakai tudung , tp itu yg disyariatkan untuk kita , pakai lah sebaik2nya..jgn pakai sikit buka sikit..1 helai rambut yg ditunjukkan oleh wanita kepada yg bukan mahram dia , 10 dosa yg dia dpt..kt kepala kita ni da wapa juta helai rmbut kwan2 ?? cuba darabkan , ada wapa ?? sanggup tk msuk neraka klau cm tu ?? aku tkot ,sbb dosa yg korng buat tu , akan mengheret ayah , abang dan suami korng utk ke neraka juga nnt.. cuba renungkan ,aku tau bukan mudah utk berubah,klau kuat ,ubah lah secara total ..klau tak ,slow2 kita berubah k..


Bertudung VS Tak Bertudung


so,jom sama2 amik ibrah university ramadhan thun ni utk berubah kearah kebaikan..main point kt sini adalah.nk tegur kena berhikmah , tgk situasi mcm mna dan org yg hendak ditegur k..jgn kutuk blkng..tkot2 trjdi fitnah k..soo sorry klau terkasar bahasa..hrp kita sma2 dapt rahmat dri YG ESA..aamiinn..


Bertudung VS Tak Bertudung



Bertudung VS Tak Bertudung

Bertudung VS Tak Bertudung

2 comments:

  1. tak ramai yg btul2 nk berubah.. lagi2 bila kesempatan dan peluang tu diberi Allah berkali-kali
    doakan mereka supaya diberikan hidayah :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.