::BERITA :: Budak Lemas dalam kereta

Assalamualaikum smua..

heee..jumpa lgi kita hari nih..huhu..weh korng da bca paper tak hari nih?  Aku bca HM td da kes budak lemas dlm kereta..wah..sedehnyaa..msti mak dia tgh sedih skung.. Tk pe..sapa2 yg mati anak time anak tu kecil akan dibawa msuk ke syurga oleh mereka... Janji mereka redha..

Kejadian ni berlaku bila mak bdak tu trlupa ank dia ada dlm kereta swaktu dia bergegas ke sekolah kerana ada mesyuarat di skola..mak kpd budak tu tk perasan yg dia blum mnghntr anak dia ke tmpt mngasuh lgi..sblik nya membiarkan anaknya itu di dlm kereta..kebetulan anaknya itu tgh tido dlm kereta wKtu tu..patut laa dia tk perasan kan..

Selepas beberapa jam..dia balik ke kereta dan dpati yg anak dia dah meninggal..baju budak tu pun basah dek kerana peluh kepanasan. .masyaallah..hrap2 kes ni jdi iktibar tuk kit smua k..pa2 pun doa yg terbaik tuk arwah..mati dibulan ramadhan pula di usia kecil tanpa dosa..tmpt mna lgi dia akan pulang klau bukan syurga.. Btul tak?? Kit bgaimana?

Sayu juga baca paper tu td..harp kluargany tabah dlm mnjalani baki2 kehidupan tnpa si dia..
Sekian..


Keratan akhbar hari nih..

4 ulasan:

  1. mybe klau si ibu manage time btul2 x kan jd hal2 mcm nie.. huhu.. sedih jugak.. tp ni laa takdir

    BalasPadam
  2. kan2.. kna lebih berhti2 .. takdir dah cm ni..Allah je tahu yg trbaeekk kan.. huuuu

    BalasPadam
  3. minta Allah jauhkan perkara mcm tu pada kita...

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.