:: Berita Terkini :: Peserta Ratu Cantik hendak lawan Fatwa ??


Assalamualaikum smua..

alhamdulillah kita masih boleh bernafas dimuka bumi ALLAH niii..

tadi aku scroll down TL Fb aku..tgk2 da post dari senior aku pasal  " peserta Islam tetap mahu bertanding dalam pertandingn Miss WORLD Malaysia 2013 "

pada hakikatnya , fatwa dah dikeluarkan melarang penyertaan bagi menghalang org Islam menyertai Pertandingan itu..tp atas alasan mereka yg mengatakan penganjur hnya akan bgi mereka berpakaian sukan tanpa perlu memperagakan pakaian renang.

malah mereka juga berbesar hati untuk menyambung smula pertandingan itu..Kenapa laaa boleh jdi smpai mcm tu..Fatwa Kebangsaan ckap HARAM !! ikut jelaa..pasti itu yg trbaik tuk maslahat ummah..bkan marah wehh..tp kecewa..d akhir zaman cm nihh..ada yg sanggup lawan fatwa yg diberikan oleh alim ulama kita..

mana kepercayaan kita pada ulama kita ? cinta kita pada mereka ?? bkan ka nabi ckap " ulama itu pewaris  para nabi " .. tp kita pula melawan mereka..Renung2kan Tuan2 dan Puan2.. klau ada anak perempuan, harap sgt tuan2 jagalah mereka sebaik2nya..jaga aurat mereka..sbb t di hari akhirat kita yg akan dipertanggungjawabkan..sbb kita la yg d prtanggungjawabkan utk jaga mereka..agak2 apa laahh alasan kita kat ALLAH klau mereka yg dibawah tanggungan kita nih melawan suruhan ALLAH..

utk perempuan dan lelaki..jaga lahh diri kita elok2..sayang diri kita ,umpama kita syang ayah dan ibu kita..klau tk syng mereka..buat laah pa yg korang nk buat..sbb t korng akan heret mereka kemana korng pergi di akhirat kelak..


ni dia keratan akhbar yg aku dpt dri senior aku tu..korang baca n nilai la sebaik2nya..
kalau korang nk bca details dia KLIK SINI..

TolonG Selamatkan akhawat2 kita.. (^_^)v


p/s : haa..weh.. Kate Middleton dah selamat lahirkan baby diraja mereka !!! tahniahh !! mesti lpas nih dia jadi hot baby laa.. smua media dok berpusu-pusu nk amik gmbaq dia kan..huhu..




Previous Post Next Post