Drama Puaka Cuti Semester

Sebuah siri dari TONTON, Puaka Cuti Semester yang mengisahkan tentang kumpulan pelajar yang tinggal di sebuah kolej seram.


Siri ini ditayangkan pada 24 Ogos 2023 yang lalu dan diulangsiarkan pada 27 April 2024 di saluran TV3. Dibintangi pelakon hebat seperti Mark Adam, Zaki Azeman, Tracie Sinidol dan Farhan Mazlan.


Drama Puaka Cuti Semester



Sinopsis PUAKA CUTI SEMESTER


Di sebuah pusat pengajian, Iqsan, Zubir, Fahmi, Leha dan Aina tidak pulang ke rumah masing-masing atas beberapa faktor. Jadi mereka dikumpulkan di sbuah kolej kediaman sepanjang cuti semester.


Mereka asayik berlatih persembahan sempena hari kemerdekaan. tiba-tiba mereka diganggu oleh hantu askar jepun. Sejak itu banyak hantu-hantu lain.


Namun bila diperiksa semula, rupanya Fahmi telah menjumpai sebuah botol misteri dan membuka botol tersebut. Maka barulah diorang tahu punca hantu-hantu itu muncul.


Sejak itu, hubungan mereka berlima semakin akrab. Tapi boleh kah mereka lari dari situasi tersebut?


 INFO DAN PELAKON

Banyak drama dan telefilem baru yang ditayangkan minggu ini. Antaranya adalah telefilem ayah panggil balik yang dibintangi oleh pelakon syafie naswip tau.


Episod: 10

Tarikh Tayangan : 24 Ogos 2023

Pengarah: Faizal Nadxaman

Produksi: Anomali Media Sdn Bhd


Watak Pelakon Drama Puaka Cuti Semester


Dalam cerita ini Mark Adam membawa watak sebagai Iqsan, Zaki Azeman sebagai Zubir, Tracie Sinidol sebagai Leha dan Farhan Mazlan sebagai Fahmi.


Selain itu, kita juga ada pelakon Aween Ismail yang membawa watak sebagai Aina dan juga Ropie sebagai Encik Sabri.


Kalau korang belum tengok lagi cerita ni, korang boleh tengok di Tonton.com.my ataupun di saluran tv3 yang mana sedang ditayangkan siaran ulangannya. 


Jangan lepaskan peluang tu ya! 

Previous Post Next Post