Datuk Seri Siti Nurhaliza Teka Betul Juara AJL38

Sebelum konsert AJL 38, Datuk Seri Siti Nurhaliza ada membuat pilihannya mengenai juara AJL 38 dan beliau menyebut beberapa nama finalis anugerah tersebut.


Datuk Seri Siti Nurhaliza yang juga penyanyi number satu Malaysia berkata pengalaman dia sebagai juri satu ketika dahulu sedikit sebanyak memahamkannya mengenai proses pemilihan juara.


Siti Nruhaliza yang lebih mesra dipanggil Tokti kali pertama memenangi AJL38 ketika tahun 1996 dengan lagu Jerat Percintaan.


Datuk Seri Siti Nurhaliza Salah Teka Juara AJL38



Tokti berkata; 


“Saya pernah jadi juri dulu, biasanya lagu telah dipilih awal. Cuma ketika live, juri akan beri markah mengikut persembahan. Tapi wallahualam, kadang-kadang penjurian ni berbeza. Kalau juri berbeza, mungkin cara penjuriannya juga berbeza.


“Dari segi yang ada potensi, pilihan saya Aisyah Retno, Aina Abdul dan Ernie Zakri. Tapi Kugiran Masdo akan buat kejutan. Sebab Kugiran Masdo tu.. dia macam sesuatu juga,” ujar Siti ringkas.


Itu komen Tokti sebelum konsert AJL38 ya.


Tetapi ketika konsert berlangsung tokti sempat menjangkakan yang amir boleh jadi juara. 


"Lagu Amir sampai lain macam, boleh buat kejutan ini," tulisnya dalam satu hantaran di Instagram Story.


--


Jadi Tokti salah teka mengenai juara ajl38 dengan hakikat sebenarnya Amir Jahari diberi penghargaan untuk anugerah terbesar itu. 


Tapi tokti teka dengan betul untuk Aina Abdul dan juga Aisya Retno yang mana kedua-dua mereka mencipta kejutan tersendiri dalam pentas AJL kali ini.


Post a Comment

Previous Post Next Post