Filem Nafas Cinta Lakonan Awie Pada Tahun 1998

Nafas Cinta merupakan sebuah filem romatik karya arahan Jailani Abdul Ghani dan skripnya ditulis oleh Ismail. Antara pelakon hebat dalam filem ini adalah Awie. Maizurah Hamzah dan juga Rosyam Nor. Ia merupakan filem Malaysia dan ditayangkan pada tahun 1998.


Filem Nafas Cinta Lakonan Awie Pada Tahun 1998



Sinopsis Nafas Cinta

Filem nafas cinta ini mengisah mengenai amir. Dia merupakan seorang komposer kepada Suria bersama kumpulan mereka Imaginasi. 

Dalam pada masa itu Suria yang datang dari kampung berhijrah bersama neneknya kebandar yang dibawa oleh Amir untuk menjadi artis recording.

Dibandar mereka ditemukan dengan Datuk Rahim yang merupakan seorang Chairman disyarikat Recoder tersebut. 

Manakala Suria mempunyai perasaan terhadap Amir namun Ayah Amir mempunyai niat serong terhadap Suria. Norman juga mempunyai perasaan terhadap Suria.

Manakala pengurus Suria merasa bimbang akan kejahatan ayah Norman yang ingin melakukan tindakan tidak baik terhadap Suria akhirnya dia dipukul.


Info dan Pelakon


filem ini berdurasi 110 minit dan anda boleh tonton semula di saluran astro citra pada 29 julai 2023 ini. Untuk pengetahuan anda, nilai kutipan pecah panggung cerita ini adalah sebanyak RM 255,102


Antara watak dan pelakon filem ini adalah 

  • Awie sebagai Amir

  • Maizurah Hamzah sebagai Suria

  • Rosyam Nor sebagai Syam

  • Arni Nazira sebagai Zurina

  • Norman Hakim sebagai Norman

  • Jalaluddin Hasan sebagai Datuk Rahim

  • Ismail Din sebagai ayah Zurina

Aku yakin ramai yang masih ingat filem ini. Sebabnya filem ini merupakan antara filem yang viral pada tahun tersebut dan menjadi sebutan rakyat malaysia.

Kalau korang belum tonton lagi, korang boleh lah tonton di saluran astro ya. 


Previous Post Next Post