Cerekarama Ketika Daun Berzikir

Cerekarama viral, Ketika Daun Berzikir mengisahkan tentang seorang ayah yang kecewa dengan anak-anaknya yang mengabaikannya. Dibintangi oleh pelakon hebat Razak Ahmad, Zamarul Hisham, Nazeera Sardi dan Naim Daniel. agaknya kenapa daun berzikir? mesti korang nak tahu kan. Sebenarnya telefilem ini telah ditayangkan pada 8 oktober 2016 yang lalu dan akan ditayangkan semula pada 1 julai 2023 di saluran TV3.


Cerekarama Ketika Daun Berzikir



Sinopsis Ketika daun berzikir

cerita ini mengisahkan tentang Muzir. Dia merupakan seorang bapa dan dia juga mempunyai anak-anaknya yang bernama Farida dan Asyraf. Munzir berasa sedih dan kecewa dengan kedua anaknya itu apabila mereka langsung tidak berasa sedih dengan kematian isterinya.

Farid dan asyraf pula leka dengan dunia dan sibuk mengejar kebahagiaan sementara. Munzir melihat perkara itu dan nekad ke bandar untuk mendidik anak-anaknya sendiri.

Selain itu, diruma anak-anak munzir juga kelihatan barang barang ibadah. Jadi munzir belikan untuk melengkapkan kekurangan tersebut. 

Anak-anaknya melihat keikhlasan si ayah  dan kebaikkan si ayah maka mereka juga insaf dan mula berubah. Setelah anaknya semakin baik, Munzir kembali ke kampung dan meneruskan hidup seperti biasa.

Tapi adakah anaknya akan menjadi jahat kembali selepas dia pulang ke kampung? sama-sama kita saksikan. 

Info dan pelakon

Cerekarama ini merupakan karya arahan Murali Abdullah. Barisan pelakon ketika daun berzikir ini terdiri daripada pelakon hebat dan berpengalaman yang terdiri daripada 


  • Razak Ahmad

  • Zamarul Hisham

  • Nazeera Sardi

  • Naim Daniel

  • Acong Sweetchild

  • Zarina Zainuddin

  • Dai Tajdid Hadhari, 

  • nafiz Muaz

Review

Bagi yang tak tahu, ketika aku tonton  ketika daun berzikir ni. memang dapat banyak inpun dan kesan mendalam dalam diri aku. cerita ni juga banyak beri pengajaran kepada kita yang hidup dalam keluarga. kalau korang belum tengok, pastikan korang tonton pada hari sabtu ni ya.


Post a Comment

Previous Post Next Post