Biodata Putera Muhammad Peserta Big Stage 2023

Biodata Putera Muhammad Big Stage 2023 ini akan berkongsi mengenai info dan maklumat mengenai putera yang akan menyertai pertandingan nyanyian BBNU tidak lama lagi. Dia merupakan salah seorang vokalis kumpulan MADAM yang merupakan band pertama dibawah syarikat Rocketfuel Entertainment. selain itu, 


Biodata Putera Muhammad Peserta Big Stage 2023


Putera juga pernah menggantikan Usop pada Separuh akhir muzik muzik 36 dan ketika itu Usop menyanyikan lagu Lenyap.


Biodata 


Nama sebenar putera muhammad adalah Putera Muhammad bin Shamshull Kamar dan dia di lahirkan di Kuala Lumpur. Kini dia telah berusia 31 tahun dan lahir pada 21 Ogos 1992.

Dia juga merupakan anak sulung dari 4 beradik dan pernah mengikuti jurusan Komunikasi Massa daripada Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam. 

Bagi korang yang belum follow ig dia, boleh follow instagram putera muhammad untuk update terkini dari artis dan penyanyi ini ya.

Pencapaian

Antara pencapaian puter adalah dia menjadi juara all together now BBNU .

Sebenarnya nyanyian putera muhammad mula menyertai dunia seni adalah ketika dia berusia 18 tahun. Dia menyertai Mentor legend dan merupakan anak didik Ella.

Antara lagu nyanyian putera adalah

  • Ada Kamu
  • Putus 
  • Punca (bersama Lil J) 
  •  Kita (bersama Ernie Zakri, Usop, Ara Johari) 
  • Keluarga Malaysia (bersama Masya Masyitah, Ara Johari, Sufi Rashid).

Tak sabar nak tunggu persembahan putera di pentas big stage 2023 nanti. Dapatkah dia merangkul gelaran juara dalam musim ini? semoga berjaya!


Previous Post Next Post