Biodata Aufahanie Big Stage 2023

Biodata Aufahanie Peserta Big Stage 2023. Aufahanie mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2020 lagi dan lagu yang telah mencetuskan fenomena nyanyiannya adalah apabila dia buat cover peluang kedua. Aufa pernah menyertai Vokal Mania. Tetapi ramai yang kritik suara dia sebab dengar macam sumbang. Tetapi sebenarnya dia nervous di atas pentas tu jer.


Biodata Aufahanie Big Stage 2023


Aufahanie atau nama penuhnya, Nur Aufahanie Mokhtar merupakan peserta dalam rancangan realiti muzik terkenal, Big Stage Musim 5 yang turut disertai 13 bintang lain.

Biodata Aufahanie


Nama sebenar AUFAHANIE adalah Nur Aufahanie binti Mokhtar dan dia dilahirkan pada 5 Mei 2003. Kini dia sudah mencecah usia 20 tahun.

Aufa juga berasal dari Selangor dan merupakan anak keenam dari 7 beradik. Dia pernah mendapat pendidikan dalam jurusan Seni Persembahan di Universiti City

Bagi yang belum follow IG dia, boleh follow Instagram Aufahanie untuk dapatkan maklumat dan update terkini dari penyanyi ini.

  Aufahanie pernah menyertai  I Can See Your Voice Malaysia Musim 3 (ICSYVMY3) pada tahun 2020, di mana beliau berpasangan bersama abangnya, Nidza Afham atau nama penuhnya Muhammad Nidza Afham Mokhtar yang juga merupakan penyanyi.

Dia juga pernah mengeluarkan single pertamanya GEMING JIWA yang dicpta oleh Amylea Azizan.



      

Previous Post Next Post