Sinopsis Drama Projek High Council

Drama Astro terbaru, Projek High Council ini meruapakan sebuah karya lakonana Nadhir Nasar, Mierul Aiman dan ramai lagi. Ini juga merupakan sebuah cerita fiksyen yang diadaptasi dari kisah benar yang pernah beraku di dalam Malaysia.

 High School Council ini mula ditayangkan pada 14 Januari 2023 di saluran Astro Go dan Untuk saluran Astro Ria pula pada 23 Januari 2023. Drama arahan Anawari Ashraf dan Zulaikha zakaria ini sangat menarik untuk di tonton.


Sinopsis Drama Projek High Council


Sinopsis Drama Projek High Council

Drama projek high ini mengisahkan tentang dua adik beradik bernama Fakri dan Naim. Mereka terpisah sejak dari kanak-kanak dan bertemu semula di sebuah kolej. Mereka terlibat dalam satu pilihan raya yang menjadi tradisi sekolah berasrama dalam memilih pempimin mereka.

Fakri sering menjadi tumpuan apabila dia selalu terlibat dalam pergaduhan. dia kini cuba merungkai rahsia di sebalik tradisi yang berlaku di dalam sekolah tersebut. Tindakannya itu tidak disenangi oleh pelajar-pelajar lain.

Oleh sebab dia mahu memastikan tiada ketidakadilan dalam sekolahnya, dia nekat menyertai pilihan raya berkenaan. Pertandingan rahsia itu penting dalam menentukan siapa 'KETUA' di dalam sekolah itu.

Walaupun sukar, dapatkah Fakri memenangi pilihan raya tersebut? sama-sama kita saksikan.

Watak dan Pelakon High Council

Terdapat ramai pelakon hebat menyertai projek kali ini. Antara mereka adalah 

  1. Mierul Aiman sebagai Fakhri
  2. Nadhir Nasar sebagai Naim
  3. Amir Ahnaf sebagai Kahar
  4. Naim Daniel sebagai Ayam
  5. Kahoe Han sebagai Jayden
  6. Ameer Asyraf sebagai Fahmi
  7. Yusof Hashim sebagai Amerr 
  8. Fazziq Muqris sebagai Zahrin
  9. Sathis Varan sebagai Prakash
  10. Fadhli Masoot sebagai Hakeem
  11. Hazeeq Dean sebagai Ariz
  12. Daiyan Trisha sebagai Mia
  13. Ben Tan sebagai Mr Sin
  14. Sazzy Falak sebagai Puan Faniza

Korang yang minat kisah-kisah macam ni, aku sarankan korang untuk tonton kesemua 10 episod yang akan ditayangkan nanti. rugi kalau korang tertinggal.


Selamat menonton.



Previous Post Next Post