Sinopsis Filem Bismillah Kunikahi Suamimu

Filem Indonesia, BISMILLAH KUNIKAHI SUAMIMU bakal menemui penonton di sana pda 23 Februari 2023 nanti. sesuai dengan teaser yang dikeluarkan, ramai peminat menantikan filem ini.

Sebuah karya produksi MD Pictures yang di arahkan oleh Benni Setiawan merupakah salah satu karya adaptasi dari novel yang sama tajuknya yang ditulis oleh Vyntiana Itari. 


Sinopsis Filem Bismillah Kunikahi Suamimu




Sinopsis Filem Bismillah Kunikahi Suamimu


Bismillah Kunikahi suamimu ini mengisahkan tentang  Cathy, seorang doktor yang baru pulang ke tanah air Indonesia selepas menamatkan pendidikan di luar negara. Kemudian dia mendapat peluang untuk bekerja sebagai pakar sakit puan di sebuah hospital. Mempunyai kerjaya yang cemerlang dengan kedudukan yang baik dan kehidupan yang dianggap sempurna, keluarga Cathy mendesaknya untuk segera berkahwin.


Untuk memudahkan kehidupan anak mereka, ibu bapa Cathy cuba mengatur perkahwinan yang diatur. Tetapi Cathy langsung tidak berminat dengan langkah itu kerana sebenarnya dia masih tidak boleh move on daripada Malik, cinta lamanya di sekolah menengah.


Pada suatu hari, Cathy secara tidak sengaja bertemu dengan kawan lamanya, Hanna. Hanna datang sebagai pesakit Cathy untuk memeriksa kehamilannya. Untuk meraikan pertemuan itu, Cathy menjemput Hanna makan malam di rumahnya.



Tanpa disangka, Cathy terkejut apabila Hanna tiba bersama Malik yang ternyata suaminya. Tentunya hal ini membuatkan Cathy sakit hati apabila mengetahui bekas teman lelakinya itu telah membina rumah tangga dengan wanita lain.


Satu lagi fakta yang membuatkan Cathy lebih terkejut apabila mengetahui Hanna menghidap kanser. Disebabkan keadaan kanser yang serius, Hanna terpaksa melahirkan anaknya secara pramatang atau dilahirkan lebih awal daripada jangkaan. Keadaan Hanna yang semakin membimbangkan memaksanya menjalani pembedahan.


Dalam kesedihan ini, Hanna sebenarnya meminta Cathy untuk berkahwin dengan Malik. Bagaimanakah perjalanan hidup Cathy seterusnya?


Pelakon Filem Bismillah Aku Kahwini Suamimu


Antara barisan pelakon filem bismillah aku kahwini suamimu ini adalah Mikha Tambayong, Rizky Nazar, Syifa Hadju, dan Refal Hady. 

Pasti netizen malaysia juga tidak sabar menantikan filem ini kerana banyak kes penyondol di dalam negara yang perlu dianggat menjadi filem.

tunggu tau februari ini !


Previous Post Next Post