Telefilem Busung Katak

Telefilem Seram, Busung Katak merupakan sebuah telefilem seram yang mengisahkan tentang seorang wanita yang menderita dengan penyakit misteri tersebut. Dilakonkan oleh Kodi Rasheed, Emma Maembong dan juga Fiza THomas sebagai peneraju utama. Telefilem ini juga akan disiarkan di saluran astro citra pada 15 Oktober ini. Untuk pengetahuan semua, cerita ini akan ditayangkan semula pada 10 Jun 2023 ini di saluran yang sama tau.


Telefilem Busung Katak


Sinopsis Busung Katak

Cerita ini mengisahkan tentang Kak Wan. Dia menanggung dan menderita disebabkan sihir busung katak yang telah dilakukan seseorang terhadap dirinya. Sihir tersebut telah menyebabkan konflik di antara Kak Wan dan madunya Laila.

Dapatkah Kak wan sembuh dari penyakit buatan orangnya itu?

--
Kak Wan yang hidup bermadu dengan Laila terkena busung katak.  Dia yang mulanya sihat tiba-tiba jatuh sakit dan perutnya mula membesar.

Sihir itu telah menyebabkan konflik Kak Wan dan Laila apabila Kak Wan mengesyaki Laila adalah orang yang menyihirnya. 

Gangguan dan kesakitan yang melampau, fizikal Kak Wan kini mula berubah menjadi seperti seekor katak. 

Info Telefilem 


Bagi yang berminat, telefilem busung katak yang disiarkan buat kali pertama pada hari Sabtu ini bertarikh 15 oktober 2022 pada jam 10 malam. Ia diarahkan oleh Dato Azmeer dan dibintangi pelakon hebat seperti 

  • Kodi Rasheed

  • Emma Maembong 

  • Fiza Thomas

  • Monrasli Aswad

  • Nazlinda Yusof

Lama juga tak tengok telefilem seram lakonan emma maembong kan. jadi jangan lepaskan peluang ini untuk menonton penuh cerita ini di saluran astro nanti ya. Selamat menonton.

Review Telefilem

Disebabkan cerita ini sudah itayangkan sebelum ini. Jadi aku nak kongsikan sedikit review telefilem busung katak ini. Yang pertama, telefilem ini sangat seram dan realistik dalam penceritaannya. Tidak ada jalan cerita yang tergantung dan semuanya diselesaikan dalam tempoh tayangan ini.

Disamping itu, kehebatan para pelakon busung katak juga banyak membantu melancarkan jalan cerita telefilem ini. Bagi yang belum tonton, anda boleh tonton semula pada 16 dan 17 september 2023 ini di saluran astro citra ya.

Selamat menonton.

Previous Post Next Post