Biodata Roy Kapilla, Peserta Gv9

Roy Kapilla merupakan seorang penyanyi lagenda dari Kelantan yang menyertai gegar vaganza 9 bersama dengan peserta lain. Roy sangat terkenal di negeri cik siti wan kembang iaitu Kelantan dan aktif menyanyi di sana.

Kini ROY mencuba cabaran baru apabila mereka menyertai gegar vaganza 9. Peserta lain yang terlibat adalah seperti Tom, Shila Amzah, Dina Nadzir, Pat Candy, Jaclyn Victor dan Haida Hasnan.

Manakala peserta lelaki pula terdiri daripada Tomok (New Boyz), Bob Yusof, Asheed (Def Gab C), Fuad Rahman (Singapura), Hazrul Nizam dan Kumpulan VE.


biodata roy kapilla


Biodata Roy Kapilla

Nama Penuh: 

Nama Artis: Roy Kapilla

Asal : Kelantan

Umur : Lingkungan 50 an

Instagram: Instagram Roy Kapila

Sedikit pengenalan mengenai Kumpulan Kapilla yang merupakan sebuah kumpulan pemuzik dan penyanyi yang aktif di Malaysia. Kumpulan ini menyampaikan lagu-lagu Melayu dan berasal dari Kelantan. Mereka membawakan irama pop yang berteraskan kepada irama dikir barat dan muzik siam yang diadun dalam bentuk yang lebih moden.

Lagu Popular kumpulan kapilla ini terdiri daripada Merindu Tanpa Kata (Muzik-Muzik 1998), Aku Cinta Kamu (Chan Rak Ter), Biar Berjauhan dan Dikir Rambong. 

Ramai sebenarnya peminat abang Roy ni rupanya.. Kita doakan agar abang roy dapat membuat persembahan dengan baik dalam gegar vaganza 9 ini. Minggu pertama pun dah gempak kita teruskan untuk minggu kedua pula nanti ya.

 

Good Luck!

Previous Post Next Post