Sinopsis Drama Biarkan Ia Pergi

Tak sabar nak tengok drama BIARKAN IA PERGI yang menggantikan drama Tarik Aku Ke syurga yang telah selesai tayangannya. 


Sinopsis Drama Biarkan Ia Pergi


Sinopsis Drama Biarkan Ia Pergi

Drama ini mengisahkan tentang allisa yang dilahirkan dari keluarga misikin tetapi dia merantau ke Australia untuk melanjutkan pelajarannya. Tetapi kawan baiknya, Fara pula anak orang kaya dan dia cantik rupa dan wajahnya.

Izani pula tidak menyukai Fara sebaliknya dia menyukai Allisa tetapi dia perlu melawan dengan Haris yang juga sangat menyukai Allisa sejak sekolah lagi.

Zaquan pula mempunyai dendam dengan Elina, kerana perempuan itu sahabat baiknya si Haris membunuh diri. Elina merupakan sepupu Fara. Satu hari dia berjumpa dengan Fara dan ternampak dia tengah berfoya-foya dengan Badri.

Zaquan bertambah marah dan dia cuba mendapatkan maklumat Elina dari Fara tetapi Fara tak mahu kasi tahu sebab nak jaga keselamatan Elina.


Zaquan dapat maklumat yang dia mahukan tetapi ketika itulah dia terminum dadah yang cuba diberikan kepada Fara oleh Badri. Allisa pula dia diminta untuk menghantar baju kepada Elina.

Tetapi dia pula jadi mangsa apabila dia ditangkap sebab disangkakan dialah aelina. Zaquan yang terkena daadah itu merogol Elina tanpa dia sedar. Tetapi FARA memfitnah dan mengatakan Allisa punca perkara tersebut berlaku.

Kemudian, Alissa pulang ke Malaysia dan tidak disangkakan yang dia mengandung. Kerana malu, dia dihalau oleh keluarganya sendiri.

Bagaimanakah kehidupan Allisa selepas itu? Kalau nak tahu, kenalah tengok drama ini sampai habis tau !

Info Drama

Biarkan ia pergi ini dibintangi oleh pelakon utamanya Amar Bahrin dan Isyariana. Drama ini akan ditayangkan mulai 11 Ogos 2022 di saluran TV3. Cerita ini diarahkan oleh Fairuz Loy dan diadaptasi dari novel karya liza Nur.

Berikut merupakan pelakon dan watak dalam cerita biarkan ia pergi ini.

  • Isyariana sebagai Alissa Othman

  • Amar Baharin sebagai Zaquan Zachery

  • Mior Darwish sebagai Zaquan Ameen

  • Asha Merican sebagai Fara

  • Hariz Hamdan sebagai Badry

  • Idzham Ismail sebagai Haris

  • Sabhi Saddi sebagai Aqasya

Pastikan korang menonton drama menarik ini dan jangan lepaskan peluang untuk menonton setiap episod tau. Kalau tak mesti rugi. Selamat menonton.


Previous Post Next Post