Telefilem Ustart Enjin Lakonan Fattah Amin

Telefilem menarik, ustart enjin yang menceritakan tentang kesungguhan seorang lelaki mahu memikat seorang gadis di kampungnya. Telefilem ini juga merupakan karya lakonan Fattah amin dan juga Mira Filzah yang akan ditayangkan semula pada 2 Julai 2022. siapa pula yang jadi ustaz atau ustart ni?

Mungkin ramai diantara kita yang dah tengok pun telefilem ustart enjin ni sebab kali pertama dia ditayangkan adalah pada 1 jun 2019 yang lalu. Masa tu cerita ni ditayangkan di astro citra juga sama dengan yang ditayangkan pada sabtu ini. 


Telefilem Ustart Enjin Lakonan Fattah Amin


Sinopsis Ustart Enjin


Telefilem ini mengisahkan tentang seorang jejaka bernama Arafat. Dia bekerja sebagai mekanik si buah bengkel. Nak dijadikan cerita dia telah jatuh hati dengan seorang ustazah bernama ustazah sahara. 


Jadi dia buat macam-macam cara bagi memikat hati ustazah tersebut. Dapatkah dia menawan hati sahara? sama-sama kita nantikan.


Info Telefilem


Ustaz enjin ini merupakan karya arahan Murali Abdullah untuk zeel production. Antara pelakon yang terlibat adalah Fattah Amin, Mira Filzah, Hairi Safwan, Feiyna Tajudin, Elya Miera, Aman Nassim dan Fendi Seman.


Review


Disebabkan cerita ni dah banyak kali dah kita tengok. Aku nak kongsikan sedikit review mengenari ustart enjin ini. Telefilem ini boleh dikatakan menarik tetapi ia terlalu ringan. Kalau korang minat pelakon-pelakon dalam cerita ni pasti korang suka dengan jalan cerita dia.


Bagi korng yang belum tengok lagi, boleh tengok ulangan nya di saluran astro citra tau pada 2 september 2023 ini.

Selamat menonton.

Previous Post Next Post