Kisah Cinta Iman Troye

Iman Troye kongsi kisah cintanya dengan ... Kerana terlalu sibuk bekerja dan belajar, Iman Troye tidak kisah jika dia tidak bercinta atau mempunyai cinta hati.

Iman berkata  “Saya sangat sibuk bekerja dan belajar, sampai masa untuk bercinta pun tiada”

Kisah Cinta Iman Troye


Kisah Cinta Iman Troye

“Jujur saya katakan, pada awal masuk universiti dahulu saya mencari juga cinta, tapi bila sekarang sudah di akhir pengajian saya berasa tidak mengapa jika tiada cinta, sebabnya saya lebih mahu fokus untuk tugasan pensyarah dan kerjaya saya.

“Tipulah tiada yang mendekati dan tipulah juga untuk saya tidak memilih kan, sebenarnya saya dah pun bercinta dengan seseorang selama empat semester, kemudian kami tidak lagi bersama menjalin cinta, kerana kami memilih untuk fokus pada pelajaran.

“Untuk memberitahu siapa pasangan saya, saya tidak akan berbuat demikian, kerana saya sendiri tidak tahu apa yang terjadi pada masa akan datang, siapa jodoh saya.

“Pada saya, buat mereka yang ingin bercinta ketika di alam universiti itu adalah pilihan masing-masing. Mungkin mereka mempunyai tanggapan sendiri. Ada yang bercinta ketika belajar disebabkan mereka memerlukan sokongan dari pasangan mereka,” kongi Iman.

“Bagi saya, saya masih muda untuk involve dalam percintaan, cinta monyet memang pernah saya rasakan, tetapi untuk ke arah serius belum tiba masanya.

“Walaupun saya pernah menjalin cinta dengan seorang rakan satu fakulti, namun kami perlu fokus belajar kerana pelajaran adalah yang paling utama.

“Jadi untuk masa sekarang, saya fokus sahaja untuk diri saya selain kekangan masa yang sangat padat.

“Nak menangis atau sedih soal tiada cinta tidak sempat pun, tapi menangis sebab assignment adalah,” tambah Iman.

--

Tak mengapa iman pun masih muda lagi, 

Previous Post Next Post