Biodata Aedy Ashraf, Pelakon Drama Bila Hati Memilih Dia

 Biodata Aedy Ashraf, Pelakon Drama Bila Hati Memilih Dia dan Kekasih Amelia Henderson. Sosok tubuh jejaka kacak ini memang tidak asing dalam dunia lakonan tempatan. Sebut sahaja namanya, sudah pasti banyak drama lakonan dia yang dapat disebut oleh para peminat. Aku mula kenal dengan lakonan dia sejak Filem Tentang Bulan lagi. Yer memang lama gila. sebab tu, aku tulis biodata aedy ashraf ini untuk korang. ditambah pula dengan drama baru lakonan aedy yang sedang ditayangkan di tv3.


Biodata Aedy Ashraf, Pelakon Drama Bila Hati Memilih Dia


Biodata Aedy Ashraf, Pelakon Drama Bila Hati Memilih Dia

Aku kongsikan dalam biodata aedy ashraf ni adalah nama penuh dia iaitu Mohammed Addy Ashraf Bin Rosmadi. Dia dilahirkan pada 20 September 1993 dan kini berusia 29 tahun.

Aedy dilahirkan di Tumpat, Kelantan, Malaysia. Bagi yang tak tahu, Aedy ini merupakan anak kepada pelakonera 80 an iaitu Liza Zain tau. Patutlah dia pun pandai belakon.\

Instagram : Instagram Aedy Ashraf.

Drama Filem dan Telefilem Aedy Ashraf.

Korang nak tahu tak yang Aedy ni dah mula berjinak-jinak dalam dunia lakonan sejak berusia 8 tahun. Ketika itu dia membawa watak Asmawi dalam filem Tentang Bulan. Kemudian filem lain lakonan aedy adalah sebagai Faiz menerusi siri Waktu Rehat, Muhammad dalam drama Qalesya dan Shafiq dalam siri Oh My English.


Pada 2004, dia menjadi pelakon drama dalam drama Doa Imran. Kemudian dia membintangi drama Hero Seorang Cinderella membawakan watak sebagai Darius dan Cinta Tiada Ganti sebagai Mukhriz.

Antara drama yang popular lakonan aedy adalah Dunia Baru, Cinta Elysa, Kerana Terpaksa Aku Relakan, Lara Aishah, Suamiku Paling Sweet, Dendam Aurora dan Papa Nak Menantu.

Antara Telefilem lakonan aedy pula adalah telefilem Banglo Seksyen 2, Salam Buat Kekasih, Kubur Berdarah dan Komplot.

Selain itu, aedy juga kerap masuk dalam filem yang terkenal. Antaranya adalah Jutawan Fakir, Cinta Kolestrol, Tangkai Jering, Tentang Bulan, Blok 404 dan Gol & Gincu Vol. 2.

Terbaru dia membintangi drama bila hati memilih dia yang mana dia digandingkan dengan eyka farhana dalam drama tersebut.

Selain itu, baru-baru ini, aedy telah melamar amelia henderson untuk menjadi kekasih hatinya dan amelia menerima lamaran tersebut tau!

Memang kecoh terus sosial media lepas dapat berita itu.

Apa-apa pun, kita doakan agar aedy ashraf terus sukses dalam dunia seni dan terus mengeluarkan karya-karya terbaru pada masa akan datang.

Good luck aedy!

Previous Post Next Post