Biodata Sophia Albarakbah 2023, Pelakon Drama Suamiku Lelaki Pendosa.

Biodata Sophia Barakbah, Pelakon Drama Suamiku Lelaki Pendosa. Kalau korang tonton drama baru ini dekat tv 3, korang mesti kenal dengan pelakon baru namanya Sophia Albarakbah ni. Kali ini kita akan sembang pasal Sophia. Sebenarnya Sofia telah mula berlakon sejak tahun 2019 lagi tau. korang tahu umur dia berapa? jom baca biodata sophia albarakbah di bawah.


Biodata Sophia Albarakbah 2022, Pelakon Drama Suamiku Lelaki Pendosa.



Biodata Sophia Albarakbah, Pelakon Drama Suamiku Lelaki Pendosa.

Dalam biodata sophia albarakbah ini aku nak kongsikan yang Sophia dilahirkan pada 15 Julai 1993 dan setakat ini dia hanya menggunakan nama Sophia Albarakbah. 

Kini dia sudah berumur 29 tahun. Tempat lahirnya pula adalah di Kuala Lumpur. Katanya Sophia ini mempunyai darah campuran di antara Melayu, Arab dan Cina.

Sophia juga merupakan graduan Bioteknologi di Technology Park Malaysia dan bidang Dietetik di International Medical University.

Nama sophia mula menjadi sebutan selepas dia melakonkan watak dalam drama Tercipta Satu Ikatan yang ditayangkan di Astro Ria. Selain itu, dia juga membintangi drama Hadiah dari tuhan yang mengangkat naik namanya sebagai seorang pelakon.

Instagram : Ini dia instagram Sophia Albarakbah.

Karier Seni Sophia Albarakbah

Sophia pernah membintangi filem Miimaland dan membawa watak sebagai Eliza dan kemudian Filem Pasal Kau!. Kedua-duanya pada tahun 2020.

Pada tahun 2021, Sophia membintangi filem ada hantu pula.

Karier drama sophia pula bermula pada tahun 2020 apabila dia membintangi dua drama iaitu Tercipta Satu Ikatan dan juga Hadiah Dari Tuhan.

Pada tahun 2022, dia membintangi drama suamiku lelaki pendosa. Selain itu, Sophia pernah membintangi muzik video siti bilang Cuti dan Lagu Sedar.

 Akhir sekali, kita harap sophia dapat mengembangkan lagi bakatnya dalam dunia seni. Sekarang ni pun walau nampak masih baru dah ada bibit-bibit seorang pelakon dalam diri Sophia.

Tak mustahil lepas ini dia boleh menjadi pelakon hebat yang ada dalam negara kita ini. Good Luck Sophia Albarakbah! 

Previous Post Next Post