Senarai Pelakon Cerekarama Geng Van Jenazah

Cerekarama Geng Van Jenazah. merupakan satu telefilem hebat yang penuh dengan pengajaran yang pernah ditayangkan di saluran TV3. Kali pertama ia ditayangkan adalah pada tahun 2019 yang lalu dan sudah hampir 5 tahun sejak kali pertama ia di tayangkan.

Sebenarnya, lamanya juga aku tak update pasal cerekarama kan. hehe. Malam ini seperti biasa ada telefilem untuk slot cerekarama yang bertajuk geng van jenazah. Haaa, apa kes pula ni?

Van Jenazah memang sinonim dengan bulan puasa. Kalau korang tahu, ia digunakan untuk mengangkut orang yang tak puasa di tempat awam ke pejabat agama tau.

Senarai Pelakon Cerekarama Geng Van Jenazah

Tapi dalam cerita ni apa kena mengena dengan van jenazah ni? jom kita baca di bawah.

Pelakon Hebat Cerekarama Geng Van Jenazah


Disebabkan barisan pelakon geng van jenazah ni ramai yang hebat-hebat. Maka ramailah yang menonton cerita ini. Antara pelakon yang terlibat adalah seperti Tomok, Issey Fazlisham, Elisya Sandha, Aepul Roza, Azhan Rani, Wan Sharmila, Reen Rahim, Che Mat Raja Lawak, Shah Sulaiman dan Aleza Shadan.

Cerita ini juga akan diulang siarkan pada 23 Disember 2023 ini di saluran TV3 di slot yang sama ya. bagi korang yang terlepas tu, boleh tonton semula nanti ya.

Sinopsis Geng Van Jenazah


cerekarama geng van jenazah ini mengisahkan tentang husin. Husin merupakan pemandu van jenazah bersahabat baik dengan Mail. Suatu hari Husin menerima panggilan untuk mengambil jenazah Pak Tam yang meninggal dunia akibat makan durian. 
 
Husin dan Mail dikehendaki menghantar jenazah Pak Tam ke kampung asalnya. Dalam perjalanan menghantar Pak Tam ke kampung asalnya, Mail menerima panggilan daripada kekasihnya, Sharifah yang ingin berjumpa kerana dipaksa bertunang dengan orang lain. 
 
Kerana kesuntukan masa Sharifah dibawa bersama, dan mereka menggunakan jalan pintas. Macam-macam hal dan kejadian berlaku.

Video Penuh 






Review


Cerekarama Geng Van Jenazah adalah sebuah telefilem yang sudah cukup lama ditayangkan di TV3 Malaysia. 

Konsep telefilem ini cukup sederhana namun brilian. barisan pelakon yang membawa watak sebagai geng van jenazah yang bertugas menjemput, memandikan, dan mengantar jenazah ke pemakaman. Situasi lawak tentu saja langsung tercipta dari interaksi mereka dengan "keluarga si mati" dan pengurus jenazah lainnya. 



Didukung chemistry anggota yang sangat kuat dan energi yang meluap-luap meski sudah memasuki usia senja, telefilem ini layak disebut sebagai salah satu yang terbaik.


Korang suka tak cerita-cerita macam ni? lawak tapi penuh dengan pengajaran kan. rugilah kalau korang tak tengok. hehe

Selamat menonton.

Previous Post Next Post