Biodata Shukri Yahaya Pelakon Drama 7 Hari Mencintaiku 3

Biodata Shukri Yahaya Pelakon Drama 7 Hari Mencintaiku 3. Pelakon Shukri Yahaya merupakan antara pelakon kacak ini selalu menjadi perhatian gadis-gadis peminat drama melayu di luar sana. Selain dari lakonan dia yang mantap, ramai yang tertarik dengan wajahnya yang tampan dan ada nur atau cahaya tu. hehe Tapi sayang, ramai tak kenal siapa shukri yahaya kan. Jom baca biodata Shukri Yahaya  dibawah ini ya.

Sebelum ini, Shukri Yahaya membintangi drama rindu awak separuh nyawa dan digandingkan dengan  Uqasha Senrose tau. 


Biodata Shukri Yahaya Pelakon Drama 7 Hari Mencintaiku 3



Kini untuk tahun 2022, Shukri pernah muncul dalam drama shakira.. Dan di bulan april pula, Shuk sekali lagi muncul dalam drama 7 hari mencintaiku 3. Dah masuk musim ketiga, Shukri yahaya membawa watak sebagai khuzairi yang merupakan suami mia adriana.

Aku yakin drama musim akan lebih menarik dan best. Jomlah sambung baca profil dan info berkaitan Shukri Yahaya yang telah kami sediakan dibawah.


Biodata Shukri Yahaya Pelakon Drama 7 Hari Mencintaiku 3

Dalam biodata shukri yahaya ini, kami kongsikan juga mengenai nama penuh dia adalah Mohd Shukri bin Yahaya. Dia dilahirkan pada tahun 1988 iaitu pada tarikh 13 jun tau. Ada ke yang sama tarikh lahir dengan shuk ni?

Kini dia telah berusia 34 tahun dah. Dia berasal dari Kuala Lumpur dan sudah berkahwin dengan Tya Adnan. 


Instagramhttps://www.instagram.com/shukriyahaya
Twitterhttps://twitter.com/shukriyahaya

Shukri yahaya pernah membintangi Drama Andainya takdir. Drama ni memang viral sebab banyak bermain dengan emosi penonton dan jalan cerita drama ni pun best. 

KARYA LAKONAN Shukri Yahaya.


Sebenarnya banyak sudah drama,filem dan telefilem lakonan pelakon kacak ini. Antara filem yang dia terlibat adalah Sembunyi: Amukan Azazil, Lari, Ular dan Surf This Love: Gelora Juara.

Untuk drama pula lagi lah banyak kan. Antaranya adalah Juvana, Gemersik Kalbu, Sahabat, Asmara Luna, Menjinak Ombak, Jika Itu Takdirku, Asam Pedas Untuk Dia dan Dia Isteri Luar Biasa.

Selain itu shukri yahaya juga berlakon dalam drama Cik Cinderella Dan Encik Tengku, Suami Tanpa Cinta, 7 Hari Mencintaiku, Hantu Punya Bos, Andainya Takdir, Tiada Arah Jodoh Kita, Andainya Takdir 2, Vila Ghazara, Asalkan Dia Bahagia dan banyak lagi.

Tambahan pula, karya shuk tidak terhenti di situ apabila dia turut membintangi telefilem tempatan. Antara telefilem yang dilakonkan adalah Utusan Ilahi, Di Telapak Kaki Bonda, Alamak 7 Hari Lagi, Mawar Putih Tanda Perpisahan, Selempang Kuning, Abang Beduk, Janji Hati, Rasuk, The Berlian Job, Jongkong, Matilahnak dan Rengkat.

Biodata Shukri Yahaya
Biodata Shukri Yahaya



Memang ramai yang nak baca biodata Shukri yahaya ni. Kalau korang perasan anak shukri pun comel tau. selalu tengok dekat insta dia hehe. korang ada yang minat shukri yahaya ? jom komen di bawah.

Sekian .


Previous Post Next Post