Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29

Assalamualaikum, tak lama lagi akan berlangsung peperiksaan online pegawai kawalan trafik udara A41 dan A29. jadi yang layak untuk mengambil peperiksaan ini, aku ucapkan tahniah kerana berjaya sampai ketahap ini. bagi yang belum layak, sabar dan teruskan mencuba. kalau yang belum semak lagi, apa kata korang semak sama ada layak untuk ambil peperiksaan online ini atau tidak.

Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29
Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29

Tarikh Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29


Peperiksaan online pegawai kawalan trafik udara A41 akan berlangsung pada 3 Oktober 2017 ini. tak lama dah. sekarang ini fasa persedian untuk memastikan exam online ini korang lulus dengan cemerlang.





Seksyen A: 8 Malam - 8.40 malam
Seksyen B : 8.55 malam - 9.40 malam

Sebanyak 40 kekosongan yang ditawarkan untuk kedua-dua jawatan di atas.

Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 = 40 kekosongan
Pegawai Kawalan Trafik Udara A29 = 40 kekosongan

Semakan Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29


bagi yang belum buat semakan atau korang masih ragu ragu sama ada layak atau tidak, korang boleh buat semakan online melalui pautan http://e-semakanbcc.spa.gov.my/pktu/ . Masukkan Number Ic anda dan kemudian keputusan akan diberikan dalam portal tersebut.

Format Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29


Format peperiksaan online ini sama seperti exam online yang lain. ini format Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara  yang anda kena tahu untuk membantu anda menjawab peperiksaan tersebut.

Terdapat dua Seksyen iaitu Seksyen A dan B . Kesemua soalan adalah berbentuk objektif iaitu soalan ABC/Aneka pilihan . Untuk seksyen A, anda akan ditanya berkisarkan pengetahuan am berkaitan malaysia. Manakala seksyen B berkaitan dengan penyelesaian masalah.

Seksyen A
Soalan :50
Masa : 40

Seksyen B

Soalan : 40
Masa : 45 Minit



Tip Sebelum Mengambil Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29 


ramai tanya tips dan panduan mengambil peperiksaan online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29. Memang kita kena buat persedian untuk memudahkan kita menjawab semua soalan yang ditanya nanti. jadi kita ulang kaji sikit apa yang boleh kita buat sebelum exam online bermula.

1. Kesihatan .

Pastikan keadaan kesihatan korang dalam keadaan terbaik sehingga selesai exam. Jangan ada yang demam atau sakit sebab aku bimbang nanti korang akan letih dan rasa cepat kalah bila jawab peperiksaan online pegawai kawalan trafik udara itu nanti. bila tak boleh jawab, nanti gagal siapa susah.

2. Persediaan Ilmu.

Mulai sekarang sehingga Exam, korang dah kena mula baca dan hafal apa sahaja maklumat berkaitan jawatan yang di pohon itu. jangan buat sambil lewa tau. sebabnya inilah penentu masa depan korang. masa semakin cepat berlalu. persaingan makin kuat , kalau korang tak belajar elok-elok, nanti korang yang tak dapat jawatan yang di pohon pula kan .

3. Internet .

Memandangkan peperiksaan online ini dilaksanakan secara online, jadi mestilah kita guna internet kan. jadi pastikan data korang memang power dan tak ada gangguan talian pada hari exam online pegawai kawalan trafik udara ini berlangsung.

Panduan Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29


Bagi yang mencari panduan peperiksaan online untuk jawatan pegawai kawalan trafik udara ini. aku ada satu cadangan untuk korang. Dapatkan panduan exam online sebagai salah satu langkah untuk korang study dan belajar.

Ada yang merungut kata tak ada masa nak study nak buat nota bagai. jangan risau, dengan panduan exam ini , korang akan di bekalkan nota ringkas yang akan menjimatkan masa korang dan juga korang akan dapat huraian format terkini peperiksaan ini.

Yang penting, korang akan turut di bekalkan dengan Contoh Soalan Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara. INGAT ! dia bukan SOALAN BOCOR tau. ia hanya soalan untuk menggambarkan bagaimana soalan yang ditanya dalam peperiksaan online nanti .

Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29
Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29


Dah bersedia nak dapatkan panduan Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29 ? kalau dah , sila dapatkan di bawah

Dapatkan di sini- http://jvsecurepay.com/affiliates/dca/44522

Ini masanya untuk anda buktikan yang anda juga boleh berjaya. Anda nak buktikan kepada keluarga anda yang anda boleh berjaya. Pasti lepas ni anak-anak dan isteri serta mak ayah korang bangga dengan korang lepas korang berjaya nanti.

Korang tak mau tengok ahli keluarga korang tersenyum nanti. Mesti nak kan. jadi, nak berjaya , kena usaha dan kena belajar. semoga panduan yang aku kongsikan ini akan membantu korang menjawab Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 Dan A29 . Semoga berjaya .

Previous Post Next Post