Kenapa Perlu kuruskan Badan ?

Sudah sedia maklum, Rakyat Malaysia di kategorikan sebagai rakyat obesiti. Apakah yang menyebabkan , negara kita di iktiraf seperti itu ? sebenarnya kita tidak perlu pun tahu secara specific. kita sendiri tahu jawapan dia apa. Rakyat Malaysia ni kuat makan. hehe termasuk la aku ni. kaan. sebab makanan mudah dapat dan depan mata ja. tak makan rugi. Diet ? esok-esok boleh. itu jawapan dia hehe.

Tapi hakikatnya, kepentingan untuk kuruskan badan ni amat penting. Ini kerana jika kita mempunyai berat badan yang berlebihan. ia akan menggangu gerak kerja kita. Menyebabkan kita kurang keyakinan diri. hilang rasa kepercayaan terhadap nasihat orang lain dan macam-macam lagi.

Jadual diet atau rutin diet yang di rancang perlu di ikuti dengan baik dan disiplin. kalau tak sampai bila kita nak capai target untuk kuruskan badan kan. Selain daripada membuat jadul rutin diet, kita juga perlu rajin bertanya kepada orang yang berpengalaman .

Contohnya Doktor, atau pun orang yang pernah melalui pengalaman seperti kita. contoh mudah aku ambil dan aku dah baca dalan blog ni ( KLIK SINI ). mereka menceritakan pengalaman orang yang berjaya mengurangkan berat badan mereka dalam beberapa bulan.

Malah, mereka juga meletakkan beberapa orang dari luar negara yang telah berjaya menguruskan badan mereka dalam masa yang singkat. jadinya , apa yang kita perlu buat ? baca dan cuba praktikkan mana yang baik.

Mana nak tau, kerana kita membaca hari ni, kita berjaya mengurangkan berat badan kita di masa hadapan. tak pun, kita tolong kawan-kawan kita yang mempunyai masalah obesiti untuk diorang sama-sama bersemangat untuk kuruskan badan mereka.
Gemuk

Buat baik tak semestinya untuk diri sendiri je. betul tak, kalau korang nak baca korang Klik sini. Aku harap beberapa point yang aku bagi dekat atas ni dan banyak point dalam link yang aku bagi tu , membantu kita semua dalam mengurangkan berat badan kita. Pedulikan apa orang kata, kita je yang tahu tentang diri kita. betul tak ?

sekian.

Previous Post Next Post