Tips : Menjadi Ibu yang Osem !



Tips Menjadi Ibu yang Terbaik I Setiap ibu mengimpikan untuk menjadi ibu yang terbaik kepada anak-anak. Tiada seorang pun dari kalangan ibu-ibu hendak melihat anak-anak nya terseksa ataupun hidup susah .Selalunya ibu-ibu akan mencuba pelbagai cara untuk memenangi hati anak-anak. In menyebabkan ,anda menjad ibu yang terbaik buat anak-anak anda.



Antara ciri-ciri itu adalah Sentiasa mendengar pandangan anak-anak .

Proses pembelajaran antara kedua-dua belah pihak penting. Ini dapat mengelakkan sebelah pihak syok sendiri dengan apa yang di lakukan. Ibu kena paham si anak, jadi kena lah mendalami apa yang di lakukkan.Selain itu, mendapatkan pandangan dari anak-anak juga merupakan proses penting dalam membantu ibu-ibu memahami cara anak-anak nya berfikir.


2. Sedia Membantu .

Ciri ini ada pada setiap ibu-ibu di dunia ini, Ibu akan membantu anak-anak walaupun ketika dia sakit ataupun sihat. Dengan cara ini akan menyebabkan anak-anak mudah rapat dengan kita. Elakkan marah berlebih-lebihan yang akan menyebabkan anak-anak anda menjadi " jauh " dengan anda .

3.  Terokai Dunia Luar bersama-sama .

Ibu perlu membantu ayah untuk sama-sama membina kefahaman anatara mereka dan anak-anak. Bercuti di luar kawasan membantu mengertakn lagi hubungan kekeluargaan. Mencuba benda-benda baru juga memberi gambaran kepada anak-anak yang ibu bapa juga sentiasa belajar dai masa kesemasa . Ini menambahkan lagi ukhwah atau ikatan kekeluargaan dalam sesebuah keluarga.

Tips menjadi ibu terbaik ini hanyalah coretan peribadi, sekadar pandangan aku yang tak seberapa ini.semoga bermanfaat untuk kita semua. Lagi mengenai tips-tips untuk menjadi ibu yang terbaik , KLIK SINI .

sekian.

Previous Post Next Post