:: Isu Mesir :: Tentera Bunuh Tentera.

Assalamualaikum , salam keamanan .

korang msti nak tahukan sbb pa tjuk entri kali "Tentera bunuh Tentera "..

meh aku nak habaq , sbnrnya smlm aku baca di fb mngenai tentera mesir membunuh rakan2 mereka yg juga tentera mesir . sebab pa jdi cm tuh ??

di khabarkan bahawa tentera mesir yg terbunuh itu adalah tentera yg mana tidak sanggup menembak rakyat lagi. mereka tidak mahu melakukan pembunuhan seperti yg di arahkan oleh tentera as-sisi laknatullah.. akibat dri itu mereka di bunuh dan mayat depa di biarkan di atas jalan raya.

sebnarnya ada gmbar mayat tentera yg di bunuh tu , tp bila aku scroll blik fb tuh hilang lakk..ermm.. t aku update lain k..kalau aku jumpa t aku share kt page aku k..

Moga tentera yg sudah kembali kepda ALLAH apa bila tk merelakan kebatilan lgi ini di kurniakn keampunan drpd ALLAH dan dikurniakan kebaikan yg sebaik2nya tuk diorang..

dalam entri kali nih juga aku share ngan korang..spanjng aku dok kt mesir 9 bulan hrituh..aku dpt melihat bnyak benda yg kt mesir nih tk sama dngan msia..korang juga mesti nk tau cm na laa ciri2 org ikhwanul muslimin nihh..

ciri2 mereka adalah

1. bila melihat muka diorang , korang akan nmpk seri yakni " Nur " di wajah mereka.

2.tuk yg lelaki lak , majoriti mereka berjambang .

3.laporan dri medan rabaah , di malam2 terakhir ramadhan , mereka membaca al-qurn , berqiammul lail utk mndpt  redha Allah.

4. Mereka bertindak mngikut syara' . mereka tak mnyerang sewenang2nya.

5.Taat perintah ALLAH dan Rasul.

6. Tenang bila bergaul dengan mereka.

nie semua ciri2 mereka dri pengamatan aku laa..mungkin ada yg tk setuju dngan pendpt aku.. ni hakikat yg aku lihat apa yg berlaku di sana..moga2 doa kita tk putus2 tuk diorng..aammmiiiiinnn

Prihatin Mesir | renungkan

Kesedihan Ibu Dunia 'Mesir'

Ibu ini bukanlah rakyat Palestin yang bersembunyi dari askar Yahudi, tetapi seorang rakyat Mesir yang bersembunyi dari tentera Mesir.
p/s : doakan mesir ya kwan2. dan doakan kwan2 kita student msia kt sna...risau aku ngan diorng kt sna..dgar cita kt mansurah da tentera bersenjata geledah rumah student msia kt sna..atas alasan mncri sesuatu..kesian kt diorng, mesti trauma.. :(



Previous Post Next Post