Biodata Linda Nanuwil, Peserta Gegar Vaganza 2020.

Biodata Linda Nanuwil, Peserta Gegar Vaganza 2020. Kalau ingat Akademi Fantasia, mesti kita ingat Linda AF musim ke 2 dulu. Haa, betul dah tu. Dia merupakan salah seorang peserta gegar vaganza 2020 tau. Ramai yang cakap diorang rindu dengan Linda, jadi bila dapat tahu yang linda akan masuk GV 7, maka ramai lah yang nak follow balik karier dia.

Linda juga telah dinobatkan sebagai Naib Juara Akademi Fantasia 2 dan selepas itu, beliau banyak mendiamkan diri dari karier seninya.


Biodata Linda Nanuwil, Peserta Gegar Vaganza 2020.

Tonton Minggu pertama konsert gegar vaganza 7 di sini (klik).

Biodata Linda Nanuwil, Peserta Gegar Vaganza 2020.

 

Biodata Penuh.

 

Nama Penuh

Norlinda Nanuwil

Nama Artis

Linda, Linda Nanuwil

Tarikh Lahir (Umur)

21 Mac 1984 (umur 36)

Asal

Sabah

Info Berkaitan

Akademi Fantasia Musim 2

Instagram

Instagram Linda AF 2


Baca juga Biodata Noraniza Idris di sini (klik).

Linda telah mengeluarkan album sulungnya pada tahun 2005 bertajuk Jika Kau Kekasih. Selepas itu Linda mengeluarkan album keduanya bergenre Kadazan Dusun pada tahun 2008 bertajuk Linda. 

3 Single nyanyian Linda mendapat tempat dalam kalangan peminat pada tahun tahun 2005 dan 2008. Tahun 2005 dua buah lagu single dikeluarkan iaitu " Aku Cinta Kamu " dan "Jika Kau Kekasih ". 

Persembahan perkenalan Gegar vaganza " Jika kau kekasih " . 


Manakala pada tahun 2008, lagu bergenre kadazan dusun bertajuk Upus Tolidang berada di tempat pertama dalam carta di Sabah fm.

Satu pencapaian yang baik buat penyanyi ini. Patutlah ramai yang menantikan kemunculan linda dalam gv musim ke tujuh ni.

Jangan lupa kongsikan biodata linda nanuwil di facebook anda ya. 


Previous Post Next Post