Cerekarama Mimpi Sumi TV3

Cerekarama 'Mimpi Sumi' TV3. Cerekarama minggu ini akan menayangkan telefilem Mimpi Sumi yang dibintangi oleh Sazzy Falak, Redza Rosli dan Alyssa Dezek. Kisah mengenai pedofilia yang ditulis oleh Abdul Nasir Abdul Khalil dan diarahkan oleh Raja Mukhriz. Akan ditayangkan di ntv7 pada Ahad, 19 Ogos jam 8:30 malam.

Minggu lepas kita dah tengok cerekarama bertajuk pemuja rahsia. Antara pelakon yang menjadi watak utama dalam cerita tersebut adalah Intan Najuwa dan juga Hun Hakeem.

Memang scary cerita tu tapi penuh dengan pengajaran untuk kita semua.

Mimpi Sumi

Sebenarnya cerita ini pernah ditayangkan di NTV7 pada tahun 2018. Mungkin ada yang masih ingat kot. Kalau korang baru pertama kali nak tengok, korang boleh tonton dibawah ini ya.

Sinopsis Mimpi Sumi TV3


Waktu Tayangan Pertama : Ahad, 19 Ogos 2018, 8:30 malam (tv 7)
Tayangan kedua : 4.4.2020, 9 pm (tv 3)
Saluran Tayangan : TV 3.

PELAKON : Sazzy Falak, Redza Rosli, Aryannya Alyssa Dezek, Melanie Tan, Zaleha Khairene Ismail, Jasmine Marie Kehrhahn, Zizan Nin

Update tahun 2023, cerekarama ini akan diulang siarkan paa 13 Ogos 2023 pada hari Sabtu jam 10 malam tau.

SINOPSIS

Keluarga baru Daniella cukup bahagia apabila anaknya Eyda and suami barunya Asyar serasi bersama. Bekas suami Daniella, Haikal muncul kembali untuk menuntut hak lawatan terhadap anaknya.


Mimpi Sumi

Review Mimpi Sumi



Telefilem 'Mimpi Sumi' yang ditayangkan baru-baru ini di TV3 sangat menyentuh hati penonton. Ia mengisahkan tentang Daniella yang hidup bahagia dengan suami barunya namun di duga dengan kemunculan bekas suaminya.


Kehadiran itu bukan menyenangkannya tetapi untuk menuntut kembali haknya terhadapa anak mereka. 


Skrip yang ringan dan penuh motivasi


Mimpi Sumi keseluruhannya mempunyai skrip yang ringan dan penuh motivasi. Watak-watak sampingan seperti keluarga dan rakan-rakan Daniella sememangnya mengharukan penonton. Kegigihan mereka membantu Daniella untuk menjayakan impiannya benar-benar dapat menyentuh hati penonton.

Selain itu, mesej yang ingin disampaikan menerusi telefilem ini begitu jelas dan tepat pada masanya. Ia mendorong kita untuk terus berusaha dan memenuhi cita-cita walaupun dalam apa jua keadaan sekalipun. Sikap optimis dan tidak putus asa yang ditunjukkan oleh Sumi dan orang di sekelilingnya sememangnya memberi inspirasi kepada semua. 

Lakonan yang mantap daripada barisan pelakon


Mimpi Sumi turut dibintangi oleh pelakon popular Sazzy Falak sebagai Daniella. Lakonan Sazzy begitu memukau, seolah-olah dia benar-benar lalui perkara tersebut. 

Turut membintangi telefilem ini termasuk Redza Rosli, Aryannya Alyssa Dezek dan Melanie Tan. Kesemua pelakon ini nampak sangat selesa dengan watak masing-masing. Tambahan pula, chemistry di antara Sazzy Falak dan Redza amat kental dan ini menjadikan jalan cerita semakin menarik.

Kesimpulannya, Mimpi Sumi sebuah telefilem yang sangat berjaya menyentuh hati penonton. Skripnya ringan tetapi penuh motivasi dan lakonan para pelakon juga sangat mantap. Saya sangat mencadangkan peminat drama Melayu menonton telefilem yang amat bermutu ini.

Episod penuh.


Bagi yang belum tonton, jom kita tonton full video ini dekat bawah ni ya.


Untuk kaki drama!!

Jom join group fb >> Kaki Drama << untuk tengok drama terkini!

Amacam? best tak cerita ni? kalau best, jom sharekan entri ni dengan kawan-kawan korang yang lain tau. Terima Kasih.

Selamat menonton.





Previous Post Next Post