Type something and hit enter

author photo
By On
" Aku tak makan sayur lah "

ini antara ayat yang keluar dari mulut kawan-kawan kita yang sibuk mengasingkan sayur-sayuran dalam pinggan makanan mereka.

rajin sungguh diorang ni kan.
hehehe

Tak Makan Sayur


sebenarnya kalau kita tidak makan sayur , kia lebih mudah untuk mengalami beberapa akibat.

kesan dia akan kita alami bila waktunya tiba.

antara akibatnya adalah :

1. Boleh kena Sembelit .

2. Mudah terkena penyakit .

3. Darah Tinggi

dan lain-lain.

sebolehnya kita nak elak benda ni, sebab dia akan menggugat kesejahteraan hidup kita.

ada beberapa lagi akibat yang korang kena baca.

SANGAT PENTING !

baca di sini : semua ini akan terjadi bila korang tak makan sayur .

baca untuk ilmu ya.
bukan semua faham akibat kalau tak makan sayurkan .

lepas ni pastikan semua ahli keluarga korang sihat dengan makan sayur dan buah-buahan.
terutamanya anak-anak kecil kita ni.

susah sungguh nak ajar diorang makan sayurkan.
hehe

semoa bermanfaat .

Jom komen dibawah

Comments
0 Comments

Click to comment