Syarikat Yang Ada Lesen Khas Umrah


Syarikat Yang Ada Lesen Khas Umrah
Syarikat Yang Ada Lesen Khas Umrah


Assalamualaikum korang, buat apa tu ? hehe baru-baru ini aku adalah survey beberapa syarikat untuk buat umrah. saja-saja jer sebenarnya mana lah tau , ada rezeki tahun ni nak buat umrah kan. doakan aku ya . hehehe rupanya banyak syarikat yang menawarkan pakej umrah. aku mulanya ingat 10 atau 20 jer, tapi dengarnya dah sampai ratusan syarikat buat perkhidmatan ini.

Bila semakin banyak, pasti ada yang berniat jahat dan mengambil untung. contohnya macam beberapa bulan yang lalu kes jemaah umrah yang terkandas kerana tak ada tiket di KLIA. bila berurusan dengan orang yang tak sepatutnya, risiko macam ini lah yang akan berlaku.

Oleh sebab itu pihak kerajaan telah mengeluarkan satu Lesen Khas Umrah kepada syarikat-syarikat ini bagi menjaga keselamatan para jemaah dari Malaysia.Kementerian pelancongan dan kebudayaan telah memperkenalkan lesen ini dan ia berkuatkuasa mulai 1 Oktober 2017. Banyak sebenarnya manfaat yang boleh diperolehi dari perkara ini.

Antaranya adalah kita lebih selamat melakukan ibadah bila berurusan dengan syarikat yang terbukti kelayakkannya. yang kedua, masalah penipuan dapat di elakkan dan jika ada syarikat masih melakukan perkara tu, ia lebih mudah untuk kita blacklist lepas ini.

Selain itu, antara syarat memohon LESEN KHAS UMRAH ini adalah syarikat tersebut merupakan hak milik 100% rakyat Malaysia sahaja. para jemaah turut dilindungi dengan takaful yang di wajibkan kepada setiap jemaah .

Berikut merupakan senarai syarikat yang sudah ada lesen khas umrah :


  1. GEMILANG TRAVEL & TOURS SDN BHD
  2. ANDALUSIA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  3. LINTAS TRAVEL SERVICE (M) SDN BHD
  4. RAYHAR TRAVELS SDN BHD
  5. FALCON TRAVEL & TOURS SDN BHD
  6. JUARA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  7. SUKA JAYA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  8. ADDEEN TRAVEL & TOURS SDN BHD
  9. YHA TRAVEL & TOURS
  10. AL-NILE TOUR & TRAVEL SDN BHD
  11. TH TRAVEL & SERVICES SDN BHD
  12. POTO TRAVEL & TOURS SDN BHD
  13. SILA TOUR & TRAVEL SDN BHD
  14. DINAR HOLIDAYS SDN BHD
  15. HIDAYATUL TRAVEL & TOURS SDN BHD
  16. DELIVER TRAVEL & TOURS SDN BHD
  17. AR-RAUDHAH TRAVEL & TOURS SDN BHD
  18. REY-Z TRAVEL SERVICES SDN BHD
  19. JASA MABRUR TRAVEL & TOURS SDN BHD
  20. BK TRAVEL SDN BHD
  21. PERSADA OASIS TRAVEL & TOURS SDN BHD
  22. MAAD TRAVEL (M) SDN BHD
  23. TRIPFEZ TRAVEL & TOURS SDN BHD
  24. HRM TRAVEL & TOURS SDN BHD
  25. MURSYID ALHARAMAIN TRAVEL & TOURS S/B
  26. WIRA SAUJANA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  27. BATUTA TRAVEL & TOURS AGENCY SDN BHD
  28. SRI SUTRA TRAVEL SDN BHD
  29. TM TOURS & TRAVEL SDN BHD
  30. OMEGA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  31. C.S HOLIDAYS SDN BHD
  32. PLATINUM GESTURE TRAVEL & TOURS SDN BHD
  33. AWANA IDAMAN LIMO & TOURS SDN BHD
  34. UMH TRAVEL & SERVICES SDN BHD
  35. SYAZA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  36. IMTIYAZ TRAVELS & TOURS SDN BHD
  37. AL FAJR TRAVEL & TOURS SDN BHD
  38. ELAF SHAHIDAH TRAVEL SDN BHD
  39. QMAPH TRAVEL & TOURS SDN BHD
  40. ALTIS HOLIDAYS SDN BHD
  41. MULTAQA AL IMAN
  42. ADAM HOLIDAY TRAVEL SDN BHD
  43. FA IZIN INTERNATIONAL TRAVEL & TOURS SDN BHD
  44. ARRAYYAN TRAVEL SERVICE SDN BHD
  45. AZ ZUHA GROUP TRAVEL & TOURS SDN BHD
  46. GLOCAL TRAVEL & TOURS SDN BHD
  47. MINHAKIM TRAVELS SDN BHD
  48. D ARRASY TRAVEL & TOUR SDN BHD
  49. HAFZA TRAVEL SDN BHD
  50. MAQBUL TRAVEL AND TOURS SDN BHD
  51. LAMAN LANGAT TRAVEL & TOURS SDN BHD
  52. AL BALAD TRAVEL & TOURS SDN BHD
  53. PRO VACATION SDN BHD
  54. MN AJWA TRAVEL & TOURS SDN BHD
  55. EL IZZAH TRAVEL & TOURS SDN BHD
  56. 23 JOURNEYS SDN BHD
  57. HANIFF TRAVEL SERVICES SDN BHD
  58. DOODLE TRIP SDN BHD

Mungkin lepas ni akan ada pertambahan senarai ini memandangkan tempoh permohonan masih di buka.

Oh ya, untuk yang nak mudah lagi, korang boleh buat semakan senarai syarikat yang dah ada lesen umrah ni tau. korang klik sini . mudah lagi lah kita nak pilih syarikat mana yang betul-betul layak untuk mengerjakan umrah nanti kan.

Semoga dengan pelaksanaan ini akan melancarkan urusan kita mengerjakan umrah dan juga mengelakkan kita dari menjadi mangsa penipuan orang yang tak bertanggungjawab. Sebarkan kepada ahli keluarga kita yang lain.





Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.