Bagaimana Menyejukkan Rumah Ketika Musim Panas ?

23 Oktober 2017

' Panasnya sekarang ni kan, keluar rumah rasa bahang panas dia. duduk dalam rumah pun panas juga rasa dia. macam mana nak sejukkan diri dan rumah kita ni? aku tak leh tahanlah, nak letak aircond tapi macam mahal pula kan. '

Hai, korang. sehari dua ni ramai yang mengatakan cuaca di malaysia sekarang ni musim panas. ya aku pun rasa macam tu. bila tidur pun bukan main berpeluh macam duduk dalam sauna. lama-lama boleh kurus macam  Lee Min Ho dah nampaknya ni. hahaha

menyejukkan rumah

korang tau tak baru ni , di sebabkan satu malam tu panas sangat-sangat, aku ambil ketul ais letak sebelah masa tidur. haha pelik tapi tu yang aku buat.

tapi serius, BERJAYA !
aku pun boleh tidur lena malam tu. kalau tak, jenuh pusing. hahaha

Bagaimana Menyejukkan Rumah Ketika Musim Panas ?


Korang boleh guna cara aku yang bagitau tadi tu. cara kedua, korang boleh cuba letak air dalam basin dan letakkan dalam bilik. cara ni pun aku pernah gunakan, tapi tak berapa berkesan berbanding letak ais tu. hehehe

satu tips tambahan untuk menyejukkan bilik atau rumah korang adalah dengan menghalakan kipas ke ais ataupun air supaya dapat memusingkan aliran udara sejuk dan panas dari bawah ke atas. cubalah mana tau korang berjaya.

Bagaimana Menyejukkan Rumah Ketika Musim Panas ?

tapi kalau rumah dah ada aircond ,tak yah cuba pun takpa.
tak baik kalau tak guna aircond tau. hahaha

kalau tak mau guna,
meh bagi dekat aku. lalala

selain dari menyejukkan rumah, bab kesihatan pun kena jaga tau, korang kena tahu perkara yang kena buat ketika musim panas. sebabnya nak elakkan korang dari jatuh sakit dan sebagainya.


selamat mencuba !

3 ulasan:

  1. sekarang memang musin panas , rasa mcam malas nak keluar rumah

    BalasPadam
  2. Wah kreatif ..pelik tapi benar2 di buat kan..singgah sini blogwalking

    BalasPadam
  3. dirumah pakai ac biar ga panas kalau masih panas bikin kolam renang sendiri hehe

    BalasPadam

Kataubaid© .