Redah Banjir Untuk Selamatkan Ular

22 September 2017

Assalamualaikum, salam jumaat dan salam tahun baru Hijrah. aku pun tak tau nak cerita apa hari ni sebenarnya. hehe jadi aku kongsikan dengan korang apa yang aku baca berkenaan dengan banjir di perlis semalam. Dengarnya keadaan di sana agak teruk. Kami di pulau pinang pun dalam keadaan berhati-hati sebabnya hujan tak berhenti dari semalam. pagi ni dah nampak cerah dah sikit.memandangkan banjir di Perlis , Taman Ular dan Reptilia Perlis juga turut sama di tenggelami air.

Redah Banjir Untuk Selamatkan Ular


Redah Banjir Untuk Selamatkan Ular
Redah Banjir Untuk Selamatkan Ular


jadinya ada satu gambar yang viral di media sosial. gambar yang menunjukkan petugas-petugas taman ular sedang sibuk memindahkan ular yang ada dalam taman tersebut dari di tenggelami air. kesian juga dekat diorang ni kan.

air pula dekat paras dada. tapi depa steady ja pindahkan ular-ular tu semua. kalau aku , fuhh lari dah. hehe dah lah penakut ular. kahkahkah.

Tips musim hujan dan banjir.

kalau rumah korang belum di naiki air, duduk dalam rumah elok-elok, elakkan dari mandi hujan , nanti demam susah pula kan.

banyakkan minum air bersih.

Semoga dengan ujian banjir ini menguatkan kita. Insyaallah. hati-hati juga , mana tau ada binatang berbisa tersesat ketika banjir ni kan. jadi tengok keadaan sekeliling sama. kami doakan semuanya selamat insyaallah .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .