Perbezaan KOMTAR dulu dan sekarang yang anda tak tahu !

Hai,

KOMTAR I Bila sebut sahaja, negeri pulau pinang, pasti yang terlintas dalam fikirankorang adalah ?

Nasi Kandar dan Menara KOMTAR betul tak ? kalau tak betul pun buat2 betul hehehe . Kompleks Tun Abdul Razak, KOMTAR merupakan mercu tanda bagi Negeri Pulau Pinang ,Pulau Mutiara ini. Aku lahir di sini, dah dah sampai pun ke KOMTAR yang best dan penuh dengan nostalgianya yang tersendiri.

Kalau dilihat, kawasan sekitar KOMTAR  sewaktu dulu dan sekarang sebenarnya tak ada banyak beza pun. aku tengok gambar pun ada bangunan yang sudah wujud sejak 1960 lagi dah masih kukuh di tempatnya sekarang ini.tak mustahil pulau pinang di nobatkan sebagai tapak warisan Dunia oleh UNESCO.

B703

Banyak juga tempat2 yang masih kekal dalam dari segi struktur bangunan dia yang aku sendiri tak percaya masih kekal hingga sekarang. Selalu kalau pusing2 area georgetown mesti lalu kosong je tapi sebenarnya banyak sejarah yang dan pengekalan warisan itu tetap ada.

Sebagai orang penang,rasa bangga kerana warisan budaya masyarakat masih dikekalkan sampai ke hari ini. banyak lagi tempat yang boleh korang tgk di sini yang lama dan masih ada orang cakap.Semoga warisan ini terus kekal hingga bila-bila.

Tempat2 di sekitar Pulau Pinang : Dulu dan sekarang >> KLIK SINI 

sekian
Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

hamizah che mat hamizah che mat September 15, 2015 at 2:22 AM
erkk. bru tahu ade tempat bersejarah kat sini..tq info.

JOM FOLLOW SAYA

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)