Ringgit Jatuh kep aras yang terburuk sejak 17 tahun !


Assalamaulaikum.

Harga atau Nilai Ringgit jatuh lagi !!
penat weh kalau asyik jatuh ja.
mungkin korang dok kat msia korang tak rasa sgt, cuba tny budak2 yg study kat luar negara. mesti depa ckp sakit bila ringgit jatuh.

yela, bila duduk oversea ni, bergantung kepada duit dolar ja. klau duit ringgit tinggi , kira kurang sikit la perbelanjaan kami ni.

duit yuran pun makin bertambah lgi, asal 28 ribu skarang dah boleh mencecah 35 ribu ringgit kalau ringgit terus di bawah paras ini.

Embedded image permalink
DRI TWITTER SAM FITRI
kalau orang kaya tk pe la. duit jatuh cm mana pun tk terasa kan.

entah la, aku nak marah pun, tak tau nak marah kat sapa.
hahaha
korang jgn marah aku lak. hehe

tapi serius , aku cuba bawa situasi ni sebgai rujukan rakyat kt luar sana , yang masih dok senyap dan tak risau langsung bila kita cakap ekonomi malaysia makin merudum. maaf aku cakap. kesusahan ni tk kan nak biarkan macam tu ja. nak pandang sebelah mata ?

nilai ringgit telah jatuh hingga paras terburuk sejak 17 tahun dahulu. dan kita masih ckp ekonomi malaysia masih stabil ?
fikirkan lah, andai ada ruang utk perbetulkan , betulkan lah. kami ni rakyat marhaen ja. tk mampu nak gegarkan putrajaya supaya alert dgn nilai ringgit ni.

semoga cebisan kecil ini dpt mngurangkan beban dan memberi gambaran mengenai situasi anak2 malaysia di luar negara.

3 comments:

  1. xpyh ckp luar...tgk negara kita sendiri sudah....dok kat cnie pun sakit...

    ReplyDelete
  2. blogwalking
    muslimahsejati96.blogspot.com

    ReplyDelete

Powered by Blogger.