Terawih | Rapatkan Saf !

7 Julai 2015


assalamualaikum.

hari ni, kita berbicara mengenai solat terawih.
aku yakin ,mesti korng pernah solat terawih.cumanya kali ni aku rsa mcm nj share ngn korsng mengenai saf solat berjemaah.

ya,solat terawih dilakukan secara berjemaah sama ada di masjid,surau mahupun di rumah. klau buat sorang pun tk pe. seelok2nya buat berjemaah.

cumanya, selalu berlaku dlm masyarakat kita hari ni bila imam kata ' lurus dn rapatkan saf ' , kita akan berdiam diri. tambah pula klau ada yg berani mnegur, mata tu nak jeling klau boleh smpi keluaq biji mata. salahkah org yg tegur suruh raparkan Saf tu ?

tak salahkan

kita je yg malas nak ubah tempat duduk kita tu.kalau boleh nak statik ja smpai 23 rakaat kat situ .

bila solat berjemaah, keutamaan bg kita utk lurus dan rapatkan Saf kerana

" lurus dan rapatkan Saf itu salah satu dr kesempurnaan slat berjemaah "

jd, kalau SAF tu kosong,rajin2 lah isi bgi penuh ya. jgn biaq syaitan isi tmpt kosong tu.

lagi satu tkyahla buat muka mcam jebon tu bila org suh perbetulkan Saf.. dia bukan nk ngorat bini hg pun..

senyum selalu tau. hehe

sorry la klau mnyinggung perasaan korang. bukan apa,aku kena tegur jugak perkara ni,klau tk kita tk endahnya. betul tak?

korang pernah alamai situasi mcmaku pernah kena ni ??

jom share ngan aku! huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .