Nak Jimat, Jangan Balik Raya !

8 Julai 2015

Assalamualaikum,

beberapa hari sudah, kita di gemparkan dgn satu statement dari pakar motivasi tk silap aku mengenai cara nk berjimat di hari raya.

dan pndpt beliau mndpt perhatian Netizen secara meluas.aku dah tgk vid tu dan dah dgar statement beliau. bagi aku statement mcm tu tk patut di keluarkan ketika ini. sebab apa? 

sbb situasi rakyat yg tgh stress dgn Gst,kenaikan harga minyak dan jugak akan naik harga tol. rakyat tertekan dgn keadaan seperti ini dan tiba2 ada yg bagi nasihat yg tk leh diterima akal.

bayangkan, setiap tahun kt kampung tu mesti ada muka kita beraya.kdang2 tu cuti sehari je pun dh kira bersyukur dpt raya di kampung . tp tiba2 tahun ni tk balik kg sbb nk berjimat.

tak masuk akal.

dri satu sudut, betul apa yg bliau ckp tu. tapi bkan pada adat kebiasaan masyarakat msia kot. bila depa cuba tutup kelemahan mereka dgn nasihat2 mcm ni sbnrnya menambah kebencian lgi terhadap mereka .

Ni sekadr pendpt aku la. tak patut kita tarik nikmat rakyat,lepas tu kita bagi solusi seperti memperbodohkan rakyat.moga Allah beri rezeki pada kita semua.

lepas raya ,kita buat jadual utk berjimat ya!
sekarang ni nk mulakan pun lagi baik. huhu



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .