Catatan Aidilfitri 3 !


Assalamualaikum !

ini catatan hari raya ke 3 aku ,
seperti biasa hari ini ada tetamu yg akan datang ke rumah .
awal pagi keje aku jadi driver adik aku, dia nk p beray dekat rumah kawan dia, jadi aku tolong la gi hantar dia.
smpai rumah je,tetamu dah ada dalam rumah. hahaha.. cuak aku , dah la yg dtg tu kawam abah aku.
salam dan terus cabut. kang tk pasal2 banyak soalan pulak yg keluaq.

lepas zohor pula, pak cik aku belah mak sampai, sibuk berbual dan bermain dengan budak2, hadi ngan ana .

hadi suka main bola, Ana pula suka sgt bercakap dan peramah. hehe

lepas depa balik, aku gi amik adik aku lak dan bawak dia dgn kawan2 dia mai makan kat umah.
sampai ke malam pun masih ada tetamu yg dtg .

di hari ke-3 ni , apa yg boleh aku simpulkan bahawa hubungan silaturrahim sesama keluarga itu penting . jangan kita hanya tgk diri kita semata .

" alaa, malas la nk p beraya "

buang lah rasa malas tu, kita jumpa org, org doakan kita benda baik2 tak mau ka ?

pahala koott.. Rasulullah suruh kita eratkan silaturrahim huhu.

selamat hari raya, boleh la rancang tuk ziarah saudara mara ya !


No comments

Powered by Blogger.