Abang Beduk !


Assalamualaikum .

Abang beduk ni jugak adalah salah satu drama di Astro . yang di tayangkan sempena hari raya ni.
aku tgk cite ni semalam. cita lakonan mirafilzah dan shukri yahaya .

gambar sumber google

kisahnya adalah apabila seorang lelaki lakonan shukri yahaya di kongkong oleh mak ayahnya supaya mengikut kehendak mereka untuk menjadi seperti apa yg mereka nak. Pelakon atau Ahli sukan.

tapi shukri ni pulak , dia tk mau jadi dua2 . dia nak jadi abang beduk . nak jadikan cerita dia terjumpa seorang perempuan yang baik lakonan mirafilzah yg banyak tolong dia sewaktu dia mula2 nak belajar solat , dan belajar al-quran . tapi sayangnya, ketika shukri yahaya nak masuk meminang mira ni, dah ada org lain yg sampai dulu utk meminang dan bertunang dgnnya. jadi shukri ni pun frust sket.

kelebihan shukri dalam cite ni, walaupun dia ni macam slow dan bendul sikit tapi bila nak hafal al-quran ,dia boleh hafal dgn mendengar dari rakaman2 video ataupun audio je. perrrghh hebat gila.

*tapi nganji al-quran kena tgk mushaf ya utk yg baru belajar,takot salah tajwid ^^

dalam tak diam, tiba2 si shukri ni hilang. panik keluarga dia mencari. kat tempat dia selalu lepak tkde. tpi last2 rupa2nya dia duduk bilik adik dia je.hehe. masa depa cari dia,depa tk cari kt bilik adik dia, jadinya tk jumpa laa mamat ni. dan akibat mereka berkomplot mcm tu, parent diorang dah buat keputusan utk hantar depa balik kampung.

tapi sebenarnya acah2 je, parent diorang bawa depa ke uji bakat Pencetus ummah kerana si shukri ni nak masuk uji bakat tu sebelum kantoi ngan mak ayah dia. hehe.

apa yg jadi di akhir cerita tu ?? korang kena tgk la.. aku cite kang tk suprise laakk. apa jadi kat mirafilzah ?? kawin ke tak ??


fifi ngan mira " gmbar sumber google "


hahaha.. korang tgk kat tv eh. bru best.. haha
semoga sempat lah tgk cita tu :)

huhu.
p/s : akhirnya, si shukri tu mintak utk jadi abg beduk dalam pencetus ummah tu. sbb dia tak mau jadi ustaz . hehe . si mira tu pulak kawin dgn si shukri. hahaha happy endding.

baik tak aku..cite smpai habis :P

jemput like page aku ya : kipas biru ngan kataubaid :)

1 ulasan:

  1. best jalan ceritanya...
    tapi sy xde astro...

    http://jmbelog.blogspot.com/

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.