Blogger Vs Blogger !


Assalamualaikum ,

jom, kali ni aku nak bawa satu perbincangan ilmiah . dalam kalangan blogger yang ramai dan makin ramai ini mcam2 persepsi antara satu sama lain . kadang-kadang persepsi yg pelbagai tanpa panduan ni boleh mengeruhkan keadaan. betul tak ?

contohnya,blogger dengan blogger bergaduh antara satu sama lain di laman sosial . ini akan menyebabkan masyarakat luar pandang serong terhadap blogger . hingga ada yang jump into conclusion terhdap blogger2 ni dengan melabel blogger ni org yg bawa fitnah, berita palsu dan sebagainya .

padahal bukan semua blogger macam tu .

selain tu,masyarakat luar pun kena paham blogger ni ada mcam2 niche area atau pengkhususan dalam bidang penulisan. ada yang suka gossip ada yg suka politik ada juga yg suka cita kisah hidup dia dan sebagainya.

hak untuk pembaca , nak baca atau pun tak. bagi aku ,terpulang pada penilaian korang. suka atau tidak .seorang penulis tidak boleh di katakan salah dalam memberi pendapat andai betul2 dalam pendapatnya itu kesalahan . haha dah pening dah ayat keling  dok keluaq.

senang cita, blogger pulak buat la penulisan yang anda suka, orang nak cakap apa cakap la. yg penting sesama blogger keep support bukan main bantai sesedap hati dan rasa .

seronok masuk Kelab Blogger Ben Ashaari ada ramai kawan2 blogger yg tak kekok dan tak lekang beri info dan idea tips2 berblogging ni . at the same time dpt kekuatan tuk terus menulis. keep it up KBBA !!


Hehe terpromote lak.

sekian .

p/s : lama aku tk tulis pendapat aku panjang berjela macam ni.. hahaha
Previous Post Next Post