[Pengalaman ] Kisah Hantu Di Johor .


Assalamualaikum ,

hari ni aku nak cite kat korang satu cite hantu . whaatt !!

org perempuan mesti takot en bila kita cita antu.. haha

kawan aku yg cite kat aku semalam, time aku tgh goreng telur .

pada satu hari, kawan aku ni p johor. and lepas tiba kat stesen bas tu agak lewat malam tp belum tgh malam la .

dia tahan teksi dan tunjukkan alamat tempat yg dia nak p .

lepas tu pak cik teksi tu pun bawa la dia ke tmpt yg dia nk p tu .

dalam perjalanan tu, tiba-tiba ada seorang mak cik tua melambai tangan di tepi jalan .

pak cik teksi tu pun berhentikan kereta.

" makcik, boleh saya tolong " kata pak cik tu .

jalan tu memang sunyi dan gelap, jalan kampung kan. rumah lak selang-seli dan jauh2 lak.

" mak cik nak gi alamat ni " kata mak cik tu perlahan perlahan seperti berbisik .

"oh, jom mak cik saya hantarkan " kata pak cik teksi .

pada mulanya member aku ni dia tk suspek apa pun cuma pelik.. malam2 ni mak cik tu jalan sorang2 dekt tmpt gelap .. tak masuk akal betul .

jalan yg di tuju makin lama makin sempit . makin gelap .

" lepas ni kita nak belok mana mak cik ? " kata pak cik teksi .

" belok kiri nak " kata mak cik tu .

beberapa ketika . sekarang ni " pak cik teksi bersuara kembali bila terdapat simpang dua .

" belok kanan nak " ujar mak cik tu.

makin jauh perjalanan , tiba-tiba mereka melalui kawan perkuburan .

tiba-tiba , kawan aku terbau benda busuk dalam teksi tersebut .

dia tgk pak cik teksi tu dan pak cik teksi tu pun sama tgk dia balik.

mereka dah syak sesuatu ni. tapi perjalanan tetap di teruskan .

kelihatan mak cik tadi masih di belakang sambil menundukkan kepalanya .

bila sampai ke tempat yg di tuju.

" mak cik kita dah smpai ni " kata pak cik teksi tu .

" ohh.. baik nak . " kata mak cik tu sambil mengeluarkan duit .

masa nak keluar dari pintu kereta .

tiba-tiba mak cik tu berkata .

" maaf ya, tadi tu mak cik terkentut ".

pak cik teksi dan member aku pun terdiam. feeling relief .

hahaha..

the end .

p/s: member aku cite kat aku, aku dgaq dengan khusyuknya at the end. ending dia telur yg aku goreng tadi hangus.. whaatt..

mak cik oii..jgn buat lawak :)

No comments

Powered by Blogger.