[ Part1 ] Encik Mushrif !

26 Januari 2015

Malam terasa begitu pantas berlalu , hati aku yang panas bila di tegur oleh akak2 JAKSI membuatkan aku benci kan mereka .Suka hati aku laa nak keluar tengah2 malam ke,tak kacau korang pun , bisik hati sarah . kejadian yang berlaku tadi memang tidak boleh di terima akal .

" adik nak p mana sorang2 ni ? " tegur akak senior .

" gi kedai " jawab sarah ringkas, sambil menpercepatkan langkahnya .

"adik tak leh , keluar sorang2 cam ni. bahaya , t org arab buat apa2 kat adik macam mana ? " tegur akak senior dengan nada yang baik .

" baik kak " jawpan ringkas,sarah terus meninggalkan akak senior tersebut dengan kawan2nya serta seorang lelaki . kalau situasi macam itu di bumi mesir di namakan Mushrif .

" errkk " belom sempat akak senior menyambung kata, sarah terlebih dahulu meninggalkan diorang di situ .

akak senior menggelengkan kepala .

Sarah terus berjalan di kawasan istad , sambil menghirup udara segar dalam musim sejuk ini .
ketika sedang berjalan,ada mata-mata sedang memerhatikan dia. dia toleh,terlihat 2 orang arab sedang memerhati nya dari jauh.

sarah mengabaikan arab tersebut, dia teruskan perjalanan seorang diri . makin berjalan dia rasa seperti di ikuti . haa sudah, bila di pusing kepala ,  2 orang arab tadi berada di belakangnya . mengikutnya . dia segera masuk ke jalan berhampiran , makin laju lelaki arab itu mengekori .

sarah makin gelabah , sehingga tangan dia di sentuh laki arab itu , lalu dia menjerit .

tidak jauh dari situ, kelihatan seorang pelajar lelaki yg kebetulan melalui jalan tersebut . pelajar lelaki tersebut segera ke arah sarah apabila melihatnya sedang di ganggu oleh orang arab tersebut .

berbekalkan silat qayung yg di belajarnya ketika di bangku sekolah . lelaki tersebut membuka langkahnya. tanpa fikir panjang arab dua orang itu pun lari lintang pukang.

" terima kasih selamatkan saya " kata sarah dalam ketakutan .

" awak tinggal kat mana ? mari saya hantar awak pulang ? " kata pelajar lelaki tadi .

" saya tinggal di syari' noty " jawab sarah .

dalam perjalann pulang .. ( bersambung )

4 ulasan:

  1. alamak syarik noti. closed enough. macam terasa je macam terasa jeeeeeeeeee

    BalasPadam
  2. gayung la bukang qayung haha

    BalasPadam
  3. tulah orang degil... dah kena baru nak beringat... nasib selamat

    BalasPadam
  4. beringat sebelum kena...

    BalasPadam

Kataubaid© .