[ Part1 ] Encik Mushrif !

Malam terasa begitu pantas berlalu , hati aku yang panas bila di tegur oleh akak2 JAKSI membuatkan aku benci kan mereka .Suka hati aku laa nak keluar tengah2 malam ke,tak kacau korang pun , bisik hati sarah . kejadian yang berlaku tadi memang tidak boleh di terima akal .

" adik nak p mana sorang2 ni ? " tegur akak senior .

" gi kedai " jawab sarah ringkas, sambil menpercepatkan langkahnya .

"adik tak leh , keluar sorang2 cam ni. bahaya , t org arab buat apa2 kat adik macam mana ? " tegur akak senior dengan nada yang baik .

" baik kak " jawpan ringkas,sarah terus meninggalkan akak senior tersebut dengan kawan2nya serta seorang lelaki . kalau situasi macam itu di bumi mesir di namakan Mushrif .

" errkk " belom sempat akak senior menyambung kata, sarah terlebih dahulu meninggalkan diorang di situ .

akak senior menggelengkan kepala .

Sarah terus berjalan di kawasan istad , sambil menghirup udara segar dalam musim sejuk ini .
ketika sedang berjalan,ada mata-mata sedang memerhatikan dia. dia toleh,terlihat 2 orang arab sedang memerhati nya dari jauh.

sarah mengabaikan arab tersebut, dia teruskan perjalanan seorang diri . makin berjalan dia rasa seperti di ikuti . haa sudah, bila di pusing kepala ,  2 orang arab tadi berada di belakangnya . mengikutnya . dia segera masuk ke jalan berhampiran , makin laju lelaki arab itu mengekori .

sarah makin gelabah , sehingga tangan dia di sentuh laki arab itu , lalu dia menjerit .

tidak jauh dari situ, kelihatan seorang pelajar lelaki yg kebetulan melalui jalan tersebut . pelajar lelaki tersebut segera ke arah sarah apabila melihatnya sedang di ganggu oleh orang arab tersebut .

berbekalkan silat qayung yg di belajarnya ketika di bangku sekolah . lelaki tersebut membuka langkahnya. tanpa fikir panjang arab dua orang itu pun lari lintang pukang.

" terima kasih selamatkan saya " kata sarah dalam ketakutan .

" awak tinggal kat mana ? mari saya hantar awak pulang ? " kata pelajar lelaki tadi .

" saya tinggal di syari' noty " jawab sarah .

dalam perjalann pulang .. ( bersambung )

4 ulasan:

  1. alamak syarik noti. closed enough. macam terasa je macam terasa jeeeeeeeeee

    BalasPadam
  2. tulah orang degil... dah kena baru nak beringat... nasib selamat

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.