Banjir : Politik vs Misi Kemanusian


Assalamualaikum .

sekarang situasi di Malaysia agak tegang, apabila kita di uji dengan musibah banjir dan hujan lebat.

ketika ini,semua orang akan rasa teremosi dan ber emosi .


itu sudah pasti. ke mana si anak ? ke mana si emak dan ayah ? di mana mereka ? sudah pasti kita semua risau .

dalam kerisauan ni, ada makhluk2 yang cuba nak melaga-laga kan rakyat dan mangsa kejadian .

mereka mempersoal kenapa perlu letak gambar  ' parti ' yg turun bantu mangsa-mangsa banjir .

ada yang mempersoalkan , barang yg di beri kepada mangsa banjir merupakan duit kerajaan . kenapa guna nama ' parti ' yang memerintah ?

hello guys !! berhenti laa dari buat spekulasi macam ni. kesian kat mangsa2 tu.

korang dok bising pasal parti mana yang tolong mangsa banjir,tapi kita yg tkda parti ni tolong tak ? ke hanya jadi keyboard warrior je ?

kalau aku, aku pun tk setuju letak gamba parti yg hantar bantuan tu yg menggunakan duit rakyat malaysia . tapi apa kan daya. utamakan perkara yang lebih utama .

apa dia ?

bantuan tu sampai ke mangsa banjir. ye laa.. kita boleh sedap cakap kat fb or twitter , tapi kita tk da di tempat kejadian

diorang tak da harta ,tinggal sehelai sepinggang. itu pun kita kalut nak mempersoalkan bantuan kat diorang.

nanti lepas banjir dah surut, bising la balik. 

kadang2 hati kita akan terguris bila orang mempertikaikan hak kita. sebagai pengguna alam siber ni, cuba lah faham situasi mangsa. 

jang main redah je. semoga kekuatan yg kita ada hari ni..dpt membantu mangsa2 banjir seterusny mengeratkan hubungan antara kita.

lupakan parti kejap, kita turun dan tolong. itu lebih baik .

maaf kalau aku emo ke dalam penulisan aku. sekadar pandangan dari hati yang kecil ini .

sekian

 .


p/s  doa tau !!


2 comments:

  1. sekarang bukan masanya untuk persoalkan parti mana yang paling itu ini. sama sama membantu ringankan beban mangsa banjir :)

    ReplyDelete
  2. itu la yang akan didebatkan nanti

    ReplyDelete

Powered by Blogger.