Aku Pendiam !


Assalamualaikum !!

alamak !! dah lama ada tajuk, hari ni baru sempat nk tulis entri ni .

" aku pendiam " sbnrnya aku rasa aku pernah tulis entri ni seblum2 ni..tp malas lak nak cari balik.

kita selalu mempertikai , kenapa seseorang itu tak cakap banyak. dalam kata lain, pendiam . betul tak ?

bila ajak tuk bersembng, bila di tanya sepatah dia jawab sepatah . eee.. meluatnya aku ngan mamat ni .

tapi pernah tk kita tnya kenapa dia pendiam *tak kira lelaki atau perempuan .

mungkin dia ada masalah ke ?

sebab2 seseorang itu pendiam .

1. susah nak bercampur ngan org lain.
2. segan dan malu .
3.tak da idea .
4. dll

ada orang tak suka tgk org pendiam ni..tk bermanfaat katanya .
korang lupa ke ?


haha.. garang tak ???

cumanya, mungkin cara kita menegur salah kot.. atau yg menerima teguran itu terlalu emo ke ?

hehe.. yg penting kita beljar berhikmah .

buat yang pendiam pulak, jgn diam semata je.

ingt kita perlu berubah .

letakkan sikit demi sikit utk kita bercakapa di khalayak ramai.

buang malu dan takot. sbb manusia itu pun hamba mcm kita, bukan tuhan.


semoga kita berubah jadi org yg lebh baik insyaallah ^^

p/s : maaf kalau entri ni mengguris perasaan.. hehehe.. terpanggil utk menulis entri ni.. ngee.. boiii !!

like page lat sebalh kanan ni -->

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Diam lbh baik drpda berkata-kata yg mungkin mengguris perasaan org lain ^_^

    ReplyDelete
  3. SETIAP INSAN ADA ALASAN MASING-MASING KENAPA BERDIAM.

    http://jmbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. sy pulak jenis byk cakap..hahah XD

    ReplyDelete
  5. orang yang pendiam susah nak ramal tindak tanduk dia.. tapi jangan sesekali pandang rendah mahupun mencabar orang yang macam ni sebab mereka pun ada perasaan juga

    ReplyDelete
  6. Acik pendiam jugak...masa tidur...hehehehee

    ReplyDelete

Powered by Blogger.