Minyak Naik !!! Rakyat Malaysia Macam mana ??

Assalamualaikum ,

minyak naik lagi ??

ya, baru tadi di umukan bahawa harga minyak naik lagi kepada rm 2.30

di sebabkan pengurangan subsidi sebnyak 20 sen oleh pihak kerajaan .

so, sebagai rakyat yg menggunakan kereta dan minyak. rsa sedih jugak laa .. sebab perlu tanggung harga minyak yg naik ini.

kesan dari harga minyak naik akan mengakibatkan harga barang pun turut naik .

bukan semua rakyat malaysia ini berstatus orang kaya . cuba fikir.

aku sebagia pelajar pun bila balik cuti n guna kereta.. kalau isi RM50 utk myvi pun belum tentu cukup seminggu . walaupun tk pergi jauh mana pun.

kesian kat golongan yg sederhana. mereka yg terpaksa ikat perut semata-mata hendak hidup.

ye betul, rakyat akan bising bila harga minyak naik..lepas sehari dua mereka akan senyap. tapi aku harap entri ini kekal smpai bila-bila supaya ia jadi bukti bahawa mereka pernah naikkan harga minyak pada tahun 2014 ni..

bukan berdendam tp, rakyat malaysia selalu sgt terlupa sejarah dan melupakan sejarah.

apa pendapat korang dgn kenaikkan harga minyak ini ??

jom share ..


ingt nk post pasl wordless wednesday..tp dah berjela pnjng aku tulis ni.. ^^

sekian.

3 ulasan:

  1. Ramai sungguh update status pasal harga minyak naik..semua pun dah naik risau..fuhh..

    Jemput blogwalking http://www.bondasihat.com

    BalasPadam
  2. "naik 20sen je pun."
    rasa nak hempuk je sape cakap macam tu.
    disebabkan 20sen tu la harga semua barang akan naik nanti.

    BalasPadam
  3. Minyak naik tak seteruk kenaikan bil elektrik..200%.pengguna rasa harga minyak melampau sebab duk atas kereta hari-hari..dan tak perasan bahawa bil elektrik dh sama dgn ansuran myvi.. parti mana boleh bantu rakyat ..sila angkat tangan..senang nk pangkah lepas ni..huhuhu

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.