Selfie Atas Kubur !!

2 Ogos 2014


Assalamualaikum .

selfie ? 

apa itu selfie ?

tgk gambar kat bawah ni







Embedded image permalink

ini lah selfie namanya !!

mcm korang tak tau je kan..

gamba raya tahun ni semua selfie melfie je keje kan..

haha.. cuma harus di ingtkan juga k .

nak berselfie tu kena bertempat dan keadaan 

bukan kat semua tempt boleh selfie.

kang cari nahas lak .

contoh selfie di kawasan perkuburan .

memang rare, sbb org tak berani nak buat .

tpi cuba kita renungkan balik tujuan asal kita ke kubur, nak ziarah sanak saudara kita yang telah meninggal dunia kan.

so, suasana sedih itu pasti menyelubungi diri yg teras " kehilanga " adik beradiknya .

kita lak sibuk nak gi selfie kt sana .

hakikat kubur itu sendiri utk memberi peringatan kepada kita mengenai mati kan .

dulu2 aku belajar, bila kita lalu di kawasan perkuburan kan, jenazah yg dalam kubur tu akan berkata sesuatu kat kita utk beri peringatan kepada kita .

tapi aku tak ingt apa yg jenazah tu akan cakap kt kita bila kita lalui  kawasan perkuburan .

itulah sebab bila kita lalu di tepi kubur, kita kena bagi salam .

" Assalamualaika ya ahli kubr "

yg bermaksud : salam sejahtera ke atas kamu wahai ahli kubur .

semoga apa yg terjadi dan peringatan yg di berikan oleh sesetengah pihak mengenai gambar artis kita iaitu farish berselfie di kubur menjadi panduan kita pada masa akan datang .

selamat hari raya !!

sekian .

p/s : virus selfie makin menular..senior2 aku pun pakat dok selfie dah lonni..punoh2 =="

1 ulasan:

  1. Macam seronok pulak nak berselfie kat kubur...
    Berkunjung ke kubur tu kan salah 1 cara kita memperingati mati.
    Sedih Ahli kubur tengok kita tak perbanyakkan sedekah ayat Quran kat dorang tapi kita dok buat lagha pulak.

    BalasPadam

Kataubaid© .