Apa yang Kita Dapat Dari Boikot ?

8 Ogos 2014


Assalamualaikum ,

gaza di serang, maka bermula serangan masyarakat dunia kepada israel .

kami tak mampu nak angkat senjata,tapi kami mampu memboikot barangan anda !

kesedaran yang telah timbul dalam masyarakat msia khususnya mengenai idea2 memboikot ini amat2 menggembirakan. 

tahniah ! bila anda sudah mula memboikot barang2 israel !!

sama2 kita membantu menyelamatkan gaza .

tapi persoalannya apa yang kita dapat dari boikot memboikot ni ?

1. Ilmu 

kita  sudah pandai memilih sumber2 yang boleh di percayai sebelum kita memboikot.bukan semberono ja memboikot .

2. Menilai 

kita sudah mampu dan sedar dan menilai yang mana patut kita follow. di samping itu, kita juga dah boleh menerima yang kita ni mesti dan perlu utk memboikot .

3. jumpa

kita dah menjumpai produk2 tempatan yang setanding produk2 dari luar negara tu.
contoh Ramly burger utk menggantikan McDonald.
vico menggantikan Milo
Dan beberapa produk lain .

4. Jatuhkan

kita berjaya menjatuhkan ekonomi israel, walaupun kita hanya memboikot barang mereka .
cth ada laporan , keutungan beberapa syarikat yg menyumbang kepada israel jatuh merudum .

5. Bangga .

berbanggalah jika kita salah seorang dari mereka yg memboikot produk2 israel ni.

semoga usaha kita ni..walaupun sikit,tapi ia bermakna utk rakyat di gaza.

jangan berhenti dari boikot ! teuskan sampai gaza di bebaskan .


ajar anak-anak kita mengenai boikot ini agar mereka juga tahu peranan mereka .

maaf andai ada salah silap dalm entri ini.

selamat memboikot !! i support gazza !

3 ulasan:

  1. dayah pun sokong boikot..tapi kalau boikot sampai terlalu ikot emosi macam x hormat pekerja mcd contohnya itu kan salah..huhu..sekadar pendapat :)

    BalasPadam
  2. kalau nak boikot tak salah, pengguna ada hak.. tapi kalau nak buat, sila buat dengan cara berhemah..

    BalasPadam

Kataubaid© .