Adab-Adab ketika Memboikot !

9 Ogos 2014


Assalamualaikum.

baru-baru ni ada kes,

apabila ada segelintir masyarakat kita

yang menggunakan cara " kasar " dalam menunjukkan rasa tak puas hati mereka terhadap syarikat yg mereka boikot tersebut .

ada yg sanggup meludah, memaki membalik batu dan sebagainya terhadap pekerja2 kedai tersebut.

sedih2. ingtkan kita sudah cerdik rupanya masih ada yg tak mmpu berfikir yg mana baik dan buruk.. yang mana lawan dan kawan.
ni ada gambar yang menunjukkan adab2 tuk kita yg nak boikot barang2 israel .


pekerja2 yg ada kat kedai tu, mereka mencari rezeki di sana..mereka org melau dan orng malaysia juga.

tak patut kita buat mereka macam tu.

matlamat kita bukan mereka, tapi nuu.. ekonomi israel sana tu.

semoga rakyat msia celik,fikir dlu sebelum bertindak.

kesian la kat diorang k !!

sekian.

p/s : sedih,orang islam sendiri yg melaungkan semangat tuk boikot tapi tak da adab dalam boikot. ikut semangat semata2 bukan ilmu :'(


1 ulasan:

  1. kan? kita nak boikot tp ikut perangai israel buat apa? kan tak bagus tu...

    BalasPadam

Kataubaid© .