Waktu Mustajab untuk Berdoa pada Hari Jumaat .

23 Mei 2014

Assalamualaikum .

penghulu hari telah kembali menemui kita ,

syukur dan sujudlah sbb usia kita masih di panjngkan .

kenapa usia kita masih panjng ? sbb utk beri peluang kpd kita utk bertaubat dan mohon ampun pada ALLAH.

perbanyakkan selawat juga ye sempena hari jumaat ni.

korang nak tahu tak ? ada waktu tertentu pada hari jumaat yang mustajab doa kita klau kita berdoa !

nak tau tak bila ??

huhu.. ada banyak pendpat , antaranya kata lepas asar .

tapi sebagai hamba, tak salah kita sentiasa berdoa .

doa pula tak semestinya panjang2 .

ada ustaz ajar , lazimkan lidah kita menyebut "allhumaghfirlli " yang bermaksud " ya ALLAH,ampunkan aku "

lazimkan doa itu pun sudah cukup,klau nak doa lain2 pun boleh jer.

supaya kita tak malas berdoa,kita mula dgn yang sikit dlu dan simple je.

korang nak apa lgi selain dari keampunan dri ALLAH. itu pun dah cukup besar buat kita sebagai hamba ni kan .

ok.lah semoga peringatan ini memberi manfaat utk kita semua.

sekian, salam jumaat ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .