Winter BACK !!!

12 Disember 2013


Assalamualaikum..

wuuuu.. sejuknyerrr...

hari nih..betul2 sejuk..menandakan winter telah masuk secara officially..huhu

welcome back !!! winter !!!

tp serius sejuk gila..mcm korang letak badan korang dlm freezer peti ais tuh.. 

klau letak dlm peti ais..tk pe..boleh kluar balik..klau kt sini..spnjng hari dok dlam saratoga jela..*saratoga..selimut tebal mcm karpet yg bulu lembut tuh..

suhu pagi tdi..huhu
mesir dah sejuk..jordan dah turun salji..

gambar dari member di jordan..
bila musim sejuk2 nih kaan.. mula terbayang mcm mana penderitaan kawan dan sahabat2 kita di syria dan palestin ??

kita di sini..boleh pakai baju sejuk tebal2..tp diorang ?? 

kita boleh berlindung di sebalik rumah..tp diorang ??

kita boleh masak panas2.. tp diorang makan mcm mana ??

fikirkanlahh..jangan terlalu seronok dgn kesejukkan..tp adik2 dan abg2 dan pak cik dan makcik kita di sana terseksa..

tp aku yakin..diorang tak merungut..sbb diorang kuat.. winter nih..adalah ujian dan nikmat bgi makhluk ALLAH..

oklaah..panjatkan doa..tuk smua umat islam di seluruh dunia..

tangan dah beku menaip..mulut keluar asap..mcm winter sonata gituu..huhu

jumpa lgi di lain waktu !!

xoxo :P

sekian..

p/s : sejuk mnguji ketahan bermain ayaq..waaooo...huhu

4 ulasan:

  1. take care sejuk2 kat sana jgn sampai sakit ubai yer ^^

    BalasPadam
  2. selamat berwinter...saya baru balik berwinter di korea..

    BalasPadam
  3. "brace yourself winter is coming"

    BalasPadam
  4. Macam-macam cerita kat Malaysia pasal winter kat Egypt ni. Ada yang kata ni tanda-tanda kiamat. Tak silap saya, sebelum-sebelum ni Mesir pernah turun salji, tapi dalam tempoh 100 tahun dahulu kan?

    BalasPadam

Kataubaid© .