Serangan BOM di Mansoura , Mesir

24 Disember 2013

Assalamualaikum

smlam ada letupan bom kat sini..

tapi aku tak dengar pun.. hehe sbb aku dah tido koott..

menurut kawan2 aku laa.. depa kata kuat juga bunyi bom tu  sampai bergegar rumah ..

memang ada letupan bom.. 3 letupan bom berlaku di area mansurah nih..

dan dilaporkan juga 12 org terbunuh dan 130 lgi cedera akibat letupan itu..

dalam perdana menteri sementara mesir (kudeta) tak menafikan letupan nih berlaku dan di lakukan oleh pengganas.

dan dia juga tak menolak kemungkinan yg berlakunya kes2 ni sebab pembentangan perlembagaan baru mesir pada bulan januari akan datang .

so, bgi aku , benda nih berlaku mungkin sekadar provokasi pihak2 tertentu utk memburuk-burukkan nama Ikhwanul Muslimin di sini. atau pun sebaliknya.

pendapat aku , sejak setahun dok sini.. jarang aku tgk org2 ikhwan nih bergaduh atau melakukan perkara2 tak masuk akal sperti ini. malah yang berlaku nih selalunya bertujuan utk memfitnah mereka..

org mesir nih.. kalau depa nak buat apa pun..depa akan buat..hatta bergaduh tgh2 jalan raya pun depa boleh buat.. mcm2 lgi yang korang rsa tk leh buat kat msia, tp kat mesir boleh..apatah lgi benda2 yg luar biasa nih..

waallahua'alam.. aku rasa takat tuh jer koot ulasan aku.. so, tuk rakyat msia di mesir.. minta hati-hati dan berjaga-jaga sebab malang memang tak berbau..

doakan kami kat sini..

sekian , xoxo :P

sumber : http://english.ahram.org.eg/NewsContent/1/64/89902/Egypt/Politics-/UPDATE--At-least--dead,--injured-in-Mansoura%E2%80%99s-pow.aspx

p/s : mcm mana laa aku tk dga.. aiseh.. :)

1 ulasan:

  1. smoga sntiasa berada dlm keberkatan dan dilindungi oleh Allah.. d dunia mahupun akhirat

    BalasPadam

Kataubaid© .