Sembang Kencang Tapi Sampah !!

16 November 2013

\
Assalamualaikum !!

korang sihat ??

\syukurlah sbb kita masih hidup pada hari ni..selawat dan salam atas junjungan kita Rasulullah S.A.W .

serta sahabat2 baginda dan ahli keluarga baginda.

" Sembang Kencang Tapi Sampah "


haa.. nmpak mcm kasaq kan..tp tk pun sbnrnya..

quote nih.. aku dpt dri senior aku..nama dia Hud !!

ok..cuma huraian nih mungkin lebih kpada huraian aku..mungkin lari skit dri maksud asal pengunaan ayat itu..

kita selalu sembang atau pun berbicara mengenai sesuatu.. dan kita hebat dalam berkata2..

" eh , mana boleh buat mcm tu , dosa "

" kita tak boleh  melanggar masa atau lewat dri masa yg di tetapkan "

kita sibuk dengan benda baik yg kita tegur kat org , tp hakikatnya kita sendiri tercicir..

kita sibuk nak suh kawan2 kita menepati masa ..

tp kita sendiri tak menepati masa ..

kita sibuk halang kawan kita buat dosa.. tp kita sendiri yg melakukannya..

jadi renung2kan laah.. yaa.. bukan nk marah pa pun.. hehe.. tp nih utk kesedaran bersama..

aku kan suka sharing2 ngan korang.. lalala..

sekian , xoxo :P

p/s : manusia tk pernah simpan sampah..sbb sampah itu jijik dan org tk mau benda tu..

jdi buang smpah ke dalam tong sampah.. hehe *cm tk da kena mngena jerr.. haha..

1 ulasan:

Kataubaid© .